Copiii cu autism luptă pentru integrarea în școli, în timp ce profesorii duc lipsă de formare în metodele de lucru

Copiii cu autism întâmpină dificultăți în integrarea lor în școală. Autismul este o afecțiune de natură neuro-biologică care îngreunează comunicarea, face dificilă menținerea unei relații cu persoanele din jur si determină la cei afectați o percepere diferită a mediului înconjurător. 

Chiar dacă copilul este bine pregătit pentru a merge la școală, atât el, cât și părinții lui întâmpină probleme în procesul de integrare. Specialiștii spun că rata de integrare a copiilor cu autism in școli nu este foarte promițătoare la acest moment. Eforturi pentru acest lucru se fac și nu se fac, depinde de situație. Fiecare director, fiecare cadru didactic încearcă într-un fel sau altul sa îi țină pe acești copii la școală, precizează experții.

Elevul, aflat la început de drum, cunoaște un mediu nou, unde dă peste reticenţa cadrelor didactice, atitudine venită în principal din slaba informare sau din lipsa unor cunoştinţe şi instrumente concrete de lucru cu copiii cu autism. De asemenea, părinții trebuie să fi lucrat cu cel mic pentru a dobândi abilități de relaționare și comunicare.

”Pe lângă factorii personali ce intervin în procesul de adaptare (dificultăți de adaptare la noul mediu, multitudinea de stimuli vizuali și auditivi, noi reguli de comportament, statul in bancă pentru un timp îndelungat dar și agitația din pauze) există și factori care țin de sistemul educational care fac dificilă adaptarea lor. Mă refer aici la cadrele didactice care nu facilitează și nu adaptează curricula la nevoile copiilor cu autism care, de exemplu, necesită simplificarea comunicării verbale, mai mult suport vizual in ințelegerea sarcinilor de lucru, pauze mai dese, etc”, ne spune Valentina Dragă, consilier școlar, la o instituție de învățământ din Craiova. 

Majoritatea profesorilor din Craiova, dar și din întreaga țară, duc lipsă de formare in metode de lucru cu copiii cu autism, fapt ce face și mai dificilă integrarea lor. Atât cadrele didactice, cât și colegii trebuie să îl sprijine în procesul lui de integrare. 

Alți factori care fac dificilă adaptarea lor și care nu trebuie neglijați sunt părinții celorlalți copii care, din lipsă informării, nu doresc în clasa fiilor/fiicelor lor, acești copii cu autism”, mai spun specialiștii.

Micuții cu autism se pot recupera în timp, însă până atunci persoanele care-i înconjoară trebuie să le ofere cel mai simplu ajutor: răbdarea. 

Adauga comentariu