Dolj. Drum județean distrus înainte de recepție

Pe drumul județean Craiova - Calafat se circulă în regim de santier încă, la opt ani de când au început lucrările de reabilitare. În tot acest timp șoferii au circulat cu regim de viteză pe toată porțiunea, pe benzi de circulație alternative, printre materiale de contrucție. O lungă perioadă de timp viteza maximă pe acest traseu a fost de 50 - 60 km/h.

Din 2011 de când autoritățile s-au apucat de reabilitare, drumul nu a fost niciodată închis, dar nici terminate lucrările vreodată. Și când să spunem că merge și așa lucrurile se complică si daca in februarie se rupea asfaltul la propriu, acum viteza se adapteaza obligatoriu la denivelarile si valurile formate.

Până ca autoritățile să apuce să facă recepție este posibil să fie nevoie deja de lucrări de reparație, de revenire asupra lucrărilor deja efectuate, pentru că traseul este plin de denivelări.

Specialiștii susțin că faptul că nu a fost respectat procedeul tehnic combinat cu factorul de trafic greu au condus la aceste deformări ale stratului de asfalt.

"DN 56 Calafat - Craiova reprezintă o adevărată epopee in materia reabilitării infrastructurii rutiere. Pe sectorul Galicea Mare - Calafat, am identificat faptul că pe o distanță de circa 11 km lipsesc marcajele rutiere, bornele kilometrice nu sunt înlocuite, giratoriul de la intersecția cu Maglavit nu este finalizat. Pe acest tronson de asemenea s-au evidențiat și particularități de deformare a carosabilului in condițiile in care lucrările de reabilitare nu sunt încheiate și de asemenea nu a fost efectuată recepția finală a lucrărilor. Practic asistăm la o depășire cu mult peste limita de bun simț a termenului de reabilitare, acesta fiind depășit cu peste 100%, o lipsă totală de implicare a celor de la CNAIR in latura de sancționare/penalizare a constructorului, având opțiunea chiar de reziliere a contractului cu daune interes (având posibilitatea de a continua in regie proprie reabilitarea)", a declarat Madalin Chipirlin, presedinte Asociatia Legal Drive.

Se face 1 an în septembrie 2019, de când cei de la Drumuri spuneau că vor finaliza lucrările la drumul Craiova – Calafat și ... nimic.


Valoarea de contract pentru Lotul 1 este de 151.444.675,35 lei fără TVA, iar pentru Lotul 2 este 81.947.643,47 lei fără TVA. Perioada de garanție este de 24 de luni de la recepția lucrărilor. Reabilitarea celor 80 km de drum Craiova – Calafat a început în toamna anului 2011, costă aproximativ 300 de milioane de lei, iar banii vin din fonduri europene și de la bugetul de stat. 


Cele două tronsoane de drum trebuiau să fie gata în 2013, respectiv 2014, însă de fiecare dată s-au înregistrat întârzieri și probleme din cauza execuției lucrărilor. Într-un final a fost dat în folosință, urmând ca pe parcurs să fie adăugate elementele lipsă .

 

Adauga comentariu