Automate de cosmetice în tot orașul, soluția unui patron pentru lipsa de angajați

Dacă românii s-au obișnuit să își ia cafeaua, apa sau sucul preferat de la automatele stradale, un craiovean s-a gândit că poate copia modelul și a montat astfel de automate cu produse de îngrijire și cosmetice la colț de stradă, în stațiile de autobuz și chiar în centrele comerciale. De câteva săptămâni aceste aparate au apărut în zone cheie ale orașului, acolo unde au vizibilitate pentru pietoni. Oamenii pot cumpăra șampon, pastă de dinți sau gel de duș la prețuri foarte avantajoase.

Ideea îi aparține lui Daniel Căruntu, un om de afaceri de 41 de ani care are o firmă de distribuție de produse nealimentare de mai bine de nouă ani. Omul povestește că de-a lungul timpului a avut mereu probleme cu plățile din partea magazinelor cărora le furniza marfa, așa că afacerea evolua greu. În plus, în ultima perioadă nu mai găsea forță de muncă. “Nu găsim oameni să angajăm. Avem nevoie de șofer, de magazioner și de vanzătoare, dar nu găsim. Așa că încercam să caut o soluție prin care să ajung la client cât mai ușor posibil. Aceste automate sunt exact ce aveam nevoie”, explică patronul firmei.

De la idee și până la montarea acestora a fost nevoie de o investiție masivă. Un singur aparat luat la mâna a doua, transformat pentru a-l face adecvat pentru produsele de îngrijire, ajunge la 1500 de euro. “Pe lângă costul efectiv al automatului se mai adaugă și aproximativ 500 de euro, valoarea produselor încărcate în aparate. Până în acest moment am montat cinci astfel de aparate și o să mai amplasăm încă două în zona Fabricii de confecții și la intrarea în Parcul Romanescu. Vrem să ajungem chiar și la 50 de automate stradale”, susține Daniel Căruntu.

Cea mai mare problemă rămâne însă vânzarea. Până acum craiovenii s-au arătat reticenți și nu s-au înghesuit să își ia șampon de la automat. Culmea, reținerea cumpărătorilor vine tocmai din cauza prețului foarte mic comparativ cu cel din magazine. “Nu vreau să cred că oltenii se încadrează în statisticile îngrijorătoare despre cantitățile infime de produse de curățenie pe care le folosesc românii într-un an. Trebuie doar să înteleagă că noi lucrăm cu distribuitori mari, așa că 90 la suta din produsele noastre sunt de import, de o calitate foarte bună. Prețul este mic doar pentru că nu li se mai adaugă adaosul comercial pe care îl practică magazinele, se vând cu prețul de distribuitor. ”, încheie patronul firmei.

Cea mai mare dorință a lui Daniel este să reușească să amplaseze automatele și în căminele de studenți, acolo unde tinerii cu venituri mai mici pot avea acces la produse de igienă personală la prețuri “studențești”.

 

Comentarii

@Caruntul

24.03.2018 20:41

Am ramas si eu surpins de pretul mic de exemplu la un anumit sampon. Nu carecumva marfa este adusa de prin Serbia, Ucraina, Moldova sau alte paradisuri financiare? Ca tot import este. O sa incerc sa iau sampon si sper sa-mi dea bon fiscal. Cred ca se platesc toate taxele la stat, sper sa nu ma insel. A, si alte magazine foarte mari au incercat cu automatele ca sa nu mai plateasca casierele si au dat chix...

Adauga comentariu