Ce firme vor executa primele două tronsoane ale drumului-express Craiova-Pitești și la ce valoare se va ridica realizarea primilor 58 de kilometri

Primul tronson al drumului o să fie realizat de către Tirrena Scavi S.p.A. din Italia, cu o valoare a ofertei de 358.179.480,69 LEI fără TVA, echivalentul a 76 milioane Euro fără TVA.

Compania administrată de un italian, Moren Dakoli, a fost înființată în anul 2000, iar în România are sediul la Cluj. Dacă la început avea o cifră de afaceri de aproape 11 milioane de lei, de-a lungul timpului aceasta a avut fluctuații care au făcut ca valoarea să ajungă la un maxim de 81 milioane de euro, în 2009. Anul trecut compania a raportat o cifră de afaceri de aproape 14 milioane de euro, cu doar 62 de angajați.

Tronsonul pe care Tirrena Scavi îl are de realizat are o lungime de  17,7 km și are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final, limita județului Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.

Tronsonul doi a fost împărți în loturi, dar amândouă au fost câștigate de aceeași asociere de firme. Lotul 1, cu o lungime de 18,5 km și lotul 2 , în lungime de 21,35 au ca punct de început limita dintre județele Solj și Olt, iar ca punct final, după municipiul Slatina, la intersecția cu DN 65. Cel de-al tronson traversează teritoriile administrative ale localităților Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina și Valea Mare. 
 
Câștigatorul desemnat pentru Tronsonul 2 este Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL (Romania) cu o valoare a ofertei de 661.452.009,54 LEI fără TVA, echivalentul a aproximativ 141 milioane Euro fără TVA, pentru lotul 1 și o valoare a ofertei de 792.189.981,56 LEI fără TVA, echivalentul a aproximativ 168 milioane Euro fără TVA, pentru cel de-al doilea lor al tronsonului.

Prin execuția lotului 1 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Balș, iar prin cea a lotului 2 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Slatina, prin redirectionarea traficului în afara localităților.

În spatele asocierii se află omul de afaceri cunoscut ca “Regele asfaltului”, Dorinel Umbrărescu. Firmele pe care acesta le controlează au executat lucrări ample pentru construcţia şi reabilitarea drumurilor din Moldova, inclusiv cele europene: E 85, E 583, E 581, dar și la autostrăzi, realizând Autostrada Bucureşti – Ploieşti, tronsonul Moara Vlăsiei – Ploieşti, precum şi la Autostrada Bucureşti – Budapesta, tronsonul Timişoara – Lugoj. Totalul cifrelor de afaceri ale celor patru companii din asocierea desemnată ajungea la 70 milioane de euro în 2017. 

Durata de realizare a acestor contracte este de 36 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de șapte ani.
 
Procesul de semnare a celor trei contracte se va realiza numai după expirarea perioadei de depunere a contestațiilor de 10 zile de la transmiterea comunicărilor privind rezultatul procedurii. În situația în care vor fi înregistrate contestații împotriva rezultatului procedurii, CNAIR SA va aștepta soluționarea acestora în vederea inițierii procesului de semnare a contractelor.
 
“În prezent, procedurile de achiziție publică pentru serviciile de proiectare și execuție a loturilor 3 și 4 ale drumului expres Craiova – Pitești sunt în litigii la Înalta Curte de Casație și Justiție.”, au comunicat reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră. 


Adauga comentariu