Ce se ascunde în spatele conceptului “street food”? Povești despre curaj, nebunie și gusturi alese

De nici doi ani, România experimentează un nou concept de servire a mesei în stradă. Fără pretenții, în grabă, așezat direct pe jos sau în mers, cel care alege să mănânce acest tip de fast-food este omul care nu are timp să mănânce la restaurant, dar care nu vrea să facă rabat de la gust. Pentru că da, mâncarea gătită rapid în bucătăriile pe roți este atât de gustoasă că poate să rivalizeze cu preparatele unui resturant de lux. Și asta pentru că cei care au început să promoveze acest concept sunt oameni cu pasiune, cu talent în bucătărie, oameni care au îndrăznit să rupă barierele și să se adreseze unei societăți aflate pe repede înainte, dar pretențioase cu gustul și alegerile pe care le fac.
 
Cei care vor să experimenteze pe pielea lor conceptul de “street food”, nu trebuie să ocolească esplanada Teatrului Național din Craiova. De la renumitul hamburger american, până la fructele de mare gătite în vase imense chiar în fața trecătorilor, și de la cheeseburgerul uriaș reinterpretat până la preparate taiwaneze cu cele mai sănătoase ingrediente, toate se găsesc în rulotele special amplasate.

Doar că “street food” este mai mult decât mâncare, în sensul grosolan al hrănirii pentru supraviețuire. Este despre joaca cu gusturi, cu tehnici de gătire, cu condimene alese și ingrediente proaspete, cu produse noi, nemaivăzute și …nemaigustate. În spatele unui hamburger imens se află un om cu o idée îndrăzneață, un pionier, un temerar, un visător și un pasionat, toate într-unul.

Un truck food roșu ce are pe tejghea un hamburger imens pe care scrie mare: “Americanu’”. Tineri îmbrăcați în tricouri la fel de roșii ce nu contenesc în a pregăti specialitatea lor, hamburgerul lor de inspirație…americană. Este afacerea familiei Badea din București, o afacere înființată anul trecut și care a cunoscut déjà câteva festivaluri de profil organizate în țară. “Am plecat la drum cu gândul că este o piață nouă, numai bună de explorat. Soțul meu a avut un restaurant, o pizzeria, iar de anul trecut am cumpărat acest truck food, o rulotă în care gătim și servim. Împreună am conceput fiecare preparat, am muncit să conturăm gustul perfect și am reușit. Tehnicile sunt secrete, bineînțeles, dar avem preparate clasice. ”, povestește proprietara Two Chefs.

O altă rulotă, o altă poveste. Bogdan este și el un îndrăzneț business man din Brașov care a crezut în viitorul street food. După 15 ani de muncă în bucătăriile restaurantelor din Irlanda și apoi în România, a ales să își cumpere propriul truck food. De șapte luni a creat Food Stuff, afacerea care îl poartă pe roți la toate festivalurile de profil din țară sub sloganul “Let’s steak and cheese!”. A investit 25 mii de euro în rulota în care gătește și continuă să își dezvolte afacerea prin dotarea acesteia. Implicarea este maximă, de la meniu și până la servire, nu lasă nimic să îi scape. “Am fost implicat în mai multe proiecte, acum dau tot ce pot pentru acesta. Investițiile sunt mari, pretențiile sunt la fel de mari, dar garantez că mâncarea vândută de noi concurează cu orice restaurant cu pretenții. Le ofer clienților gust, într-o manieră rapidă, la preț bun. Știu că mulți ar zice că de banii aștia merge și este servit la restaurant, ceea ce le garantez eu este că experiența de street food nu se compară cu nimic”, explică Bogdan Covalău.
Și Bao Van, rulota cu mâncare taiwaneză, își așteaptă clienții cu preparate inedite. Chifla taiwaneză este gătită la aburi, nu coaptă în cuptor, iar carnea de porc cu care se umple este preparată prin tehnici speciale timp de 10 ore. Adi este unul dintre cei trei tineri care au pornit anul trecut pe drumul street food. Mai are alături o prietenă și încă un asociat care a și gustat mâncarea taiwaneză, chiar în Asia. De acolo a venit ți ideea și împreună au adus prima bucătărie mobilă de mâncare taiwanză din România. Acum străbat țara în lung și în lat, alături de Mohamed, un tânăr egiptean care a fost concurent la emisiunea “Chefi la cuțite” . “Gătim cu preparate proaspete, cu ingredient obișnuite, dar tehnicile de preparare și condimentele folosite fac diferența. Îi așteptăm pe clienți să încerce Bao, preparatul nostrum specific și garantăm că nu vor regret. Street food nu este fast-food, noi garantăm o mâncare sănătoasă”, explică Adi Păduraru.

Investiția într-un truck food poate merge chiar și până la 140 de mii de euro, iar mâncarea pentru un singur week-end costă mai bine de 2000 de euro. Cu toate acestea, piața de street food are încă multe de oferit pentru cei curajoși.
Vreți să îi cunoașteți pe acești oameni, să le aflați poveștile și să le gustați preparatele? Mergeți în acest week-end la Creative Food Festival în Craiova.
 

Adauga comentariu