Concluzia

de Dan ȘELARU, doctor în matematică

 

Am promis că o să vorbim despre eficiența vaccinului. Toată lumea vorbește în dodii despre asta, și oficialitățile și poporul. Să ne uităm la cifre, în ultima vreme știm, măcar atât, câți decedați vaccinați și câți nevaccinați sunt. Puteți să găsiți toate datele AICI

Dacă ne uităm pe perioada 31 ianuarie – 6 februarie și adunăm numărul de decese pentu fiecare categorie avem 144 de decese în rândul celor vaccinați și 514 în rândul celor nevaccinați, aproximativ 22% vaccinați, 78% nevaccinați.

Acum știm că pe data de 24 ianuarie aveam 41,5% din populație vaccinată complet, de ce 24 ianuarie, pentru că persoanele care s-au vaccinat dobândesc imunitate în cam 7 zile, adică la începutul intervalului nostru pentru care am numărat decesele, nu că s-ar fi întâmplat ceva major de atunci.

Nu cunoaștem eficiența vaccinului în privința îmbolnăvirii, așa că, pentru a nu da apă la moară cârcotașilor, o să presupunem că e nulă pentru varianta Omicron, vaccinul e apă de ploaie când e vorba să iei Omicron.

Avem X cazuri, nu știm câte sunt în realitate că nu testăm, după 2 ani tot nu testăm suficient, 41,5% din X sunt persoane vaccinate, 58,5% sunt nevaccinate și Y decedați, 22% vaccinați și 78% nevaccinați. Să vedem acum care este fatalitatea pentru cele două tabere, avem 0.22/0.415 de înmulțit cu Y/X fatalitate la vaccinați și 0.78/0.585 de înmulțit cu Y/X, facem raportul între cele două fatalități, Y/X se simplifică și obținem raportul celor două fatalități egal cu (0.22×0.585)/(0.78×0.415), după calcule laborioase, adică două înmulțiri și o împărțire obținem aproximativ 0.4, adică, fără s-o mai lungim, dacă ești nevaccinat e de 2,5 ori mai probabil să mori decât dacă te-ai vaccinat.

Nu despre asta voiam să vorbesc, nu-i așa că m-ați pierdut pe drum? N-am făcut nimic care să depășească gimnaziul. Cam 40 – 50% din populație e analfabetă funcțional, citește ceva și nu înțelege ce citește. Puneți-vă întrebarea ce procent din populație e „analfabetă matematic”, dacă pot să spun așa, și iată că pot.

Ce șmecherii am făcut? Am calculat procente, am aproximat, am introdus ipoteze de bun simț, am introdus variabile necunoscute care se simplifică, am făcut raportul a două fracții și am tras concluzia inversând fracția în cap. Nu v-a plăcut, știu!

Concluzia este cea pe care o trageți singuri, și în legătură cu vaccinul și în legătură cu matematica.

Adauga comentariu