CRAIOVA. Panourile publicitare vor dispărea din intersecții

Consilierii locali au votat, în ședința de joi, proiectul privind închirierea celor aproximativ 200 de spații care aparțin domeniului public pentru amplasarea de panouri publicitare. Noutatea este că municipalitatea craioveană a diminuat numărul actual, după ce le-a scos din schemă pe cele care se află în intersecții. 

”Panourile deja existente, după atribuirea noilor locații, nu vor mai exista, ci vor fi doar pe amplasamentele care vor fi scoase în acest moment la licitație. Cele din intersecții au fost scoase”, a precizat Ionuț Gîlea, directorul Direcției de Urbanism din cadrul Primăriei Craiova.

Consilierii PNL s-au plâns iar de estetica panourilor, susținând că nu numai că ”arată ca o sorcovă”, ci sunt și deranjante pentru conducătorii auto și au cerut să nu mai fie scoase la licitație. 

”Sunt foarte multe panouri publicitare, de dimensiuni diferite, unele îndreptate într-un fel, altele în alt fel, unele ruginite. Costurile de închiriere sunt prea mici pe mp”, a spus unul dintre aleșii locali ai PNL.Liderul liberalilor, Marian Vasile, a atins latura politcă și a sugerat că ele sunt păstrate pentru a fi folosite de PSD în campania electorală. ”Eu înțeleg că ne pregătim pentru campania din 2024, dar aceste panouri publicitare care împânzesc orașul nu-l înfrumusețează deloc. Din contră, arată ca niște sorcove. M mult decât atât, periclitează siguranța traficului rutier. Personal, l-am susținut pe domnul Solomon când am reușit să interzicem în Craiova bannerele acelea și văd că actuala administrație vrea să-l împânzească din nou. De ce nu încetați cu aceste panouri publicitare? Pe lângă aspectul estetic, trebuie să fiți foarte atenți la circulația auto. Noi vom vota împotriva sluțirii orașelui prin amplasarea lor, care, sunt convins, în 2024 vor fi pline cu PSD”, a afirmat Marian Vasile.

Aleșii locali au mai întrebat și dacă amplasamentele au aviz de la Poliția Rutieră, iar secretarul primăriei, Nicoleta Miulescu, le-a răspuns că ”fără avizul poliției de circulație nu se poate da autorizație”.

Și primarul Olguța Vasilescu a ținut să le răspundă, comparând, și de data aceasta, Craiova cu Clujul. În altă ordine de idei, Olguța Vasilescu a spus că ei nu-i displac panourile și că, după căderea comunismului, oamenilor chiar le-au plăcut. 

”Dacă observați locațiile, noi le-am scos pe toate cele care erau în intersecții. În privința costurilor închirierii, se face pe toată proiecția panoului. După Cluj, avem cel mai mare preț de închiriere a panourilor publicitare. La Cluj a fost deja organizată licitația în baza noii legi, dar nicio firmă nu a venit să semneze contractele, pentru că erau mult prea mari prețurile și e posibil să avem și noi această situație la Craiova, având în vedere că în alte orașe costul este mult mai mic. Să știți că în ultimii ani nu am pus nici măcar un panou publicitar, nici pe vremea mea, nici pe a domnului Genoiu nu s-a montat niciun panou în plus față de cele care erau deja existente prin contract. Cu atât mai mult cu cât acum am scos din ele. Eu nu țin la chestiunea asta, să le scoatem, că urâțesc orașul, pentru că, în comunism, de exemplu, n-aveam astfel de panouri și parcă ne-au plăcut după revoluție, când s-au pus. Noi trebuie să câștigăm din această activitate”, a afirmat edilul Lia Olguța Vasilescu.

Atribuirea contractului de închiriere a amplasamentelor se va face prin licitaţie publică, iar contractele vor fi valabile cinci ani. În total este vorba de circa 200 de amplasamante, grupate în patru pachete. Stabilirea ofertei câştigătoare va fi făcută de către o comisie de evaluare pe baza criteriului preţul cel mai mare oferit pentru pachetul de panouri publicitare ce face obiectul închirierii. Preţul minim de pornire al licitaţie pentru fiecare pachet de amplasamente panouri publicitare se obţine prin înmulţirea suprafeţei totale ocupate de panourile din pachet, cu taxa de 10 lei/mp/zi şi cu 30,5 zile, reprezentând media lunară a unui an calendaristic”, este menționat în proiectul care va fi supus votului în cadrul ședinței din 29 iulie a.c..

Costurile pentru fiecare pachet este de circa 16.000-17.000 17.080 de lei pe lună.

Adauga comentariu