CRAIOVA. Proiectarea Pasajului Gârlești, în mâinile unui om de afaceri cu ”lipici” la contractele cu bani publici

Contractul pentru proiectarea Pasajului Gârlești a fost atribuit luna aceasta și urmează să se execute din fonduri publice, potrivit unei declarații a edilului Craiovei, Olguța Vasilescu. Ofertantul câștigător este firma Steerforth Consult SRL din Dâmbovița. Conform presei naționale, societatea care va proiecta pasajul peste Str. Gârlești din Craiova îi aparține lui Romică Cezar Șerban, un controversat om de afaceri de 43 de ani, despre care surse din piața construcțiilor susțin că este cel care controlează mai multe firme cu contracte de milioane de euro cu statul. Una dintre ele este Aduro Impex SRL, care a câștigat licitația organizată de Ministerul Apărării Naționale pentru atribuirea celui mai mare contract de modernizare a unei baze militare, cea de la Kogălniceanu. De altfel, o parte din contractul pentru pasajul Gârlești ar urma să fie subcontractată chiar de firma Aduro Impex SRL, pentru proiectare şi asistenţă tehnică lucrări pod, în cadrul contractului de achiziţie publică, în procent de 20%. Un procent de 1,67% ar urma să revină Degal Construct 88 SR pentru servicii de proiectare a lucrărilor în zona Căi Ferate (inclusiv obţinere avize și acorduri), iar un al treila subcontractant este SC Protelco SA, pentru servicii de proiectare a lucrărilor de utilităţi.

Firma Steerforth Consult a mai avut un concurent pentru la licitația pentru Servicii de elaborare a documentaţiei tehnico-economice, faza PAC +PTE şi servicii de asistenţă tehnică din partea proiectantului pe parcursul execuţiei lucrărilor - „Realizare constructie Pasaj str. Gârlești”, însă a fost declarată câștigătoare, criteriul de atribuire fiind cel mai bun raport calitate – preț. Valoarea contractului este de 600.000 de lei, fără TVA.

Strada Gârlești este cu trecere la nivel peste calea ferată. Accesul se face din bulevardul Decebal către centrul orașului. Strada continuă peste calea ferată existentă și leagă cartierul Bordei, iar prin rețeaua de străzi existentă asigură, la rândul său, accesul în Centura de Nord. Însă accesul către zonele locuite din cartier se face cu dificultate, iar în momentul în care bariera este lăsată traficul este blocat total.

Firma câștigătoare are obligația să realizeze, în prima etapă, servicii de proiectare, iar în cea de-a doua să acorde asistență tehnică pe durata execuției lucrărilor, cât și în perioada de garanție, până la recepția finală a lucrărilor. Durata contractului este de 72 luni.

 

Adauga comentariu