Cum merge treaba pe șantierul Drumului Expres Craiova-Pitești

Prezent într-o vizită de lucru în județul Dolj, azi, premierul Ludovic Orban nu a ratat ocazia unei declarații de presă pe șantierul drumului expres Craiova Pitești. Potrivit acestuia, procesul de execuție pe primele două tronsoane este de 13% (tronsonul I), respectiv de ”peste 30%” (tronsonul II).

Cât despre celelalte porțiuni, III și IV, Orban a precizat că licitația a fost finalizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și a desemnat câștigătorul. Dar o ”contestație neîntemeiată” a licitației a împiedicat semnarea contractului de execuție.

A fost desemnat câștigătorul care a avut cea mai bună ofertă, cu cel mai bun preț și care și-a şi demonstrat capabilitatea tehnică în construcția tronsonului II. Nu s-a putut semna contractul până astăzi, pentru că o companie care a participat la licitație a contestat licitația - e vorba de China Railway, o contestație neîntemeiată, care nu are nicio bază și care sperăm să fie soluționată cât mai repede de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor”, a afirma Ludovic Orban.

Licitația pentru tronsoanele III și IV a fost câștigată de o asociere de firme condusă de UMB Spedition, firmă care aparține, potrivit Adevărul, celebrului „rege al asfaltului”, Dorinel Umbrărescu. De altfel, progresul înregistrat pe tronsonul II de fiecare dată amintit și lăudat atât de prim-ministru, cât și de ministrul Transporturilor. 

Valoarea totală a lucrărilor pe drumul expres Craiova - Pitești se ridică la 3,77 miliarde de lei, fără TVA, și ar trebui să fie gata în 3 ani.

Tronsonul 3, în lungime de 31,75 km, are o valoare estimată de 999,41 milioane de lei, fără TVA. Durata contractului este de 36 luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție.

Tronsonul 4, în lungime de 31,88 km, este în valoare estimată de 909,67 milioane de lei, fără TVA. Durata contractului este de 36 luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție.

Drumul expres Craiova – Piteşti va traversa râul Olt pe un pod ce va avea o lungime de 1,7 kilometri, lucrare „dificil de realizat”, care este în prezent în derulare.

Sursa foto cover și interior: Ionuț Stroe

 

 

Adauga comentariu