De 10 ani Consiliul Județean Dolj plătește pază unei construcții abandonate: portul de la Rast! Investiția ineficientă va fi transformată în Centru de informare ecologică. Primele imagini cu acesta

Portul de la Rast , o investiție de 1 milion de euro din fonduri europene, zace abandonat de mai bine de 10 ani. Din 2008, portul nu a fost folosit nici măcar o singură dată, după o inaugurare cu mare fast organizată de autoritățile locale.

Portul, care se poate încadra cu brio în categoria investițiilor eșuate ale Consiliului Județean Dolj, trece acum print-o nouă încercare. Centrul Județean pentru Protecția Naturii, Turism și Dezvoltare Durabilă Dolj, instituția care l-a preluat în 2017, prin Hotărâre a Consiliului Județean vrea să îl transforme în Centru de Informare, conștientizare și educație ecologică și a făcut deja primii pași.

"Investiția este pe SEAP, noi lucrăm acum la studiul de fazabilitate. Vrem să construim o infrastructură de folosire a turismului ecologic, cu atât mai mult cu cât portul nu a fost utilizat vreodată, ca investiție inițială. Sper să terminăm până la finalul acestui an cu aceste demersuri, iar anul viitor să ne apucăm de treabă. Dacă apare vreun proiect să facem cu fonduri europene, dacă nu ne vom duce la Consiliul Județean să ne dea bani pentru această transformare." , a declarat Emilia Florea, director Centrul Județean pentru Protecția Naturii.

Schimbarea destinației portului de la Rast presupune lucrări de modificare, desființare parțială și extindere la clădiri existente, amenajări peisagistice și facilități conexe, așa cum se arată în SEAP, anunțul fiind publicat încă din luna iunie a acestui an.

Investiția s-a dovedit până la urmă a fi doar bani irosiți aiurea de statul român. Portul care ar fi trebui să scurteze distanța dintre sudul Europei și București este sortit degradării. Vapoarele pline cu turiști nu au apărut vreodată în acest port de la Dunăre. Niciun feribot nu a fost inclus în proiect, astfel încât să asigure transportul din Lom (Bulgaria) și niciun vapor nu poate intra pentru că intrarea este îngustă pentru navele de mari dimensiuni. Mai mult decât atât, în zonă nu există vreo atracție turistică.

Pentru construcția inutilă, Consiliul Județean Dolj, plătește de 10 ani de la inaugurare pază, la început cu 6 oameni, iar mai apoi cu 3, maxim 4, plătiți lună de lună probabil cu un salariu minim pe economie. Sigur, putem spune că aceasta este cea mai mică dintre probleme dacă ne gândit ca statul a irosit 1 milion de euro pe ceva ce nu a mers niciodată.

Adauga comentariu