DOLJ. 25 de directori şi 6 adjuncţi de școli, dintre cei 180, au fost schimbați după expirarea mandatelor. Pentru că se poate!

Contractele de management educaţional au expirat, pe 9 ianuarie, pentru 135 de directori şi 45 de directori adjuncţi de la unităţile şcolare din judeţul Dolj. Inspectorul școlar general, Monica Sună, a făcut noi numiri până la organizarea unui nou concurs, adică nu mai târziu de sfârşitul anului şcolar în curs (31 august a.c.). Conform reprezentanților ISJ Dolj, au fost schimbaţi din funcţie 25 de directori şi 6 directori adjuncţi, iar celorlalţi li s-au prelungit mandatele. Cei rămași pe dinafară (nu) au înțeles că nu mai sunt doriți,  fiindcă, cel puțin la prima vedere, doar culoarea politică primează în situația de față, totul fiind perfect legal, evident.

Mai multe cadre didactice acuză faptul că procedura privind numirea noilor directori a fost total netransparentă şi a generat multe nemulţumiri. "De fapt nu a fost nicio procedură, nimeni nu ştie care au fost condiţiile şi paşii care trebuiau urmaţi de către o persoană interesată. Am înţeles că din cauza pandemiei nu s-au putut organiza noi concursuri, dar dl. ministru Cîmpeanu ar trebui să fie atent să nu se producă nici abuzuri pe fondul pandemiei, pentru că nu sunt posturile de-acasă ale inspectorului general", afirmă unul dintre profesorii nemulţumiţi. 

"Au fost operate modificări pentru 25 de directori şi 6 adjuncţi, în sensul că au fost numite persoane noi, iar în acest moment, conform Legii educaţiei naţionale, toţi cei 135 de directori şi 45 de directori adjuncţi sunt detaşaţi în interesul învăţământului, până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de 31 august", a declarat purtătorul de cuvânt al IŞJ Dolj, Nicoleta Lițoiu. Aceasta a mai precizat că toate schimbările au fost făcute în baza legii, fără a se specifica ce anume a stat la baza schimbării lor.

”In vederea organizării activității în unitatățile de învățământ, ocuparea funcțiilor vacante de directori și directori adjuncți se va face conform legislației în vigoare, respectiv art. 258 (7) din Legea educației naționale, art. 27(1) din OMEN nr. 3969/2017 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar și art. 20(10) din ROFUIP, aprobat prin OMEC 5447/2020”, mai spune Lițoiu.

Mai exact, posturile rămase libere pot fi ocupate de un cadru didactic titular, numit prin detaşare în interesul învăţământului, prin decizia inspectorului şcolar general, în baza avizului consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar şi cu acordul scris al persoanelor solicitate. Așadar, nici vorba despre vreun criteriu de performanță ori alte condiții. Cel mult, poate conta culoare politică. Ceea ce la noi e perfect plauzibil. Chiar natural.

Printre unităţile şcolare care vor avea directori noi se numără Colegiul Naţional "Carol I", Liceul Energetic, Liceul CFR, Liceul "Tudor Arghezi", Colegiul Naţional "Gheorghe Chiţu", Liceul CFR, Şcoala gimnazială "Alexandru Macedonski", toate din Craiova, precum şi Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Dolj, şcolile din Calafat, liceul din Segarcea, liceul din Filiaşi.

 

Adauga comentariu