(Exclusiv) Cârciumi de fițe din centrul Craiovei, ”călcate” de comisarii de la Protecția Consumatorului. Unele au fost închise

UPDATE: La circa 10 minute după publicarea acestui material, reprezentanții ANPC au remis presei un comunicat. Îl redăm întocmai la finalul materialului.

***

Comisarii de la Protecția Consumatorului, veniți, se pare, chiar de la Autoritatea Națională din București, via Constanța, fac zilele acestea controale în Craiova. Vizate au fost și sunt chiar și barurile și restaurantele din Centrul Vechi, așa-zis ”de fițe”, aparținând unor nume sonore din oraș, conform surselor Ziarului de Craiova. Firește, pentru că acțiunea este în desfășurare, nimeni din cadrul ANPC nu ne-a putut confirma sau infirma informațiile pe care le avem.

”O să aveți informații când se termină controlul. Nu știu dacă există control acum și noi nu anunțăm acțiunile înainte, în general. După ce se termină, facem comunicat și îl primiți, cu declarații, cu tot ce este necesar”, ne-au precizat reprezentanții Biroului de Presă din cadrul ANPC. 

În orice caz, ieri după-amiază, s-a dat ”alarma” printre patronii de cârciumi din Centrul Istoric că Protecția Consumatorului face verificări, multe dintre ele închizându-se subit, unele chiar cu clienții în ele. Ce nereguli s-au găsit vom afla oficial odată cu încheierea acțiunii de control. Noi știm că pe unele dintre cele pe care le-au (mai) găsit deschise, le-au închis comisarii, până la remedierea deficiențelor constatate. Sursele noastre spun că unii dintre patroni au aruncat deja ce era stricat și se apucă numaidecât și de renovat și vopsit prin bucătării. Pesemne că zugravii de pe olx o să aibă ceva căutare.

Ce sancțiuni poate aplica ANPC pentru deficiențele constatate? Două tipuri: amenzi de la 2.000 la 100.000 lei, în funcție de tipul și gravitatea practicii sancționate. Aplicarea lor se face prin procesul-verbal de constatare a contravenției prin care ANPC constată utilizarea unor practici comerciale incorecte. Prin același proces-verbal, agentul constatator poate propune aplicarea unor sancțiuni complementare, precum încetarea practicii incorecte sau chiar suspendarea activității până la remedierea neregulilor constatate. 

Un lucru este de subliniat: toate barurile și restaurantele au fost controlate, ceea ce este de apreciat. Și încă un amănunt, dacă încă nu s-au întâmplat controalele urmează să se întâmple în toate cârciumile din oraș. Oare Restaurantul Hotelului Bavaria este călcat de Protecția Consumatorului?

***

La circa 10 minute după publicarea acestui material, reprezentanții ANPC au remis presei un comunicat de presă: Îl redăm întocmai. Doar o mențiune avem de făcut ”controlul se află în desfășurare” (Click AICI pentru FOTO/VIDEO)

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Dolj a realizat o serie de acțiuni de control la operatori economici din domeniul alimentației publice, din Craiova, pentru a verifica modul în care sunt respectate prevederile legii în domeniu. Au fost verificați 11 operatori economici, care activează în centrul orașului, controlul aflându-se încă în desfășurare. Până în acest moment, comisarii CJPC Dolj au aplicat 15 amenzi contravenționale, în valoare totală de 137.000 lei și 7 avertismente, la care s-au adăugat următoarele măsuri complementare: - oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor cu deficiențe - oprirea temporară a prestarii de servicii, pentru 7 unități, până la remedierea deficiențelor constatate. Dintre cele mai importante nereguli constatate, menționăm: - depistarea unor produse și proceduri nesigure; - lipsa elementelor de identificare și a datei de valabilitate de pe etichete; - utilizarea veselei și a unor agregate frigorifice neigienizate, cu urme de rugină, prezența insectelor târâtoare în spațiul de depozitare, - utilizarea unor mijloace de măsurare neomologate, - practici comerciale incorecte, - comercializarea unor produse cu data durabilității minimale depășită - lipsa autorizației de funcționare emisă de Primărie, pentru prestarea serviciilor de alimentație publică. - neafișarea codului unic de înregistrare la registrul comerțului; - lipsa verificării metrologice pentru cântarele utilizate; - deficiențe de informare în listele meniu cu privire la alergeni, gramaje, produs din produs decongelat; - nerespectarea condițiilor de păstrare și depozitare a materiilor prime - utilizarea unui produs pe bază de grăsimi vegetale în locul ingredientului ”frișcă” menționat în listele meniu; - modificarea stării termice a produselor; - nerespectarea vecinătății produselor din categorii diferite, în același spațiu frigorific; - decongelarea produselor la temperatura ambientală; - utilizarea unor spatii și dotări necorespunzătoare ale bucătăriei: fără spatiu de frig pentru refrigerare, pereți cu mucegai și exfolieri ale tencuielii, plafon cu urme de infiltrații de apă, neigienizate și exfoliați - lipsa vestiarului și grupurilor sanitare pentru personalul propriu; - paviment deteriorat.

 

 

 

 

Adauga comentariu