Grindeanu s-a încurcat în licitația drumului Craiova-Lugoj, deși spusese că ”sunt foarte mulți care sunt atenți la orice virgulă pe care o spunem”. Directorul CNAIR i-a șoptit că-i doar SF!

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și-a presărat declarațiile făcute presei, joi, cu prilejul vizitei la Craiova, cu ”floricele”, subînțelesuri și înțepături către adversarii politici și constructorii care au lucrări mari pe segementul de infrastructură. Vorbind, uneori, ”printre rânduri”, ministrul s-a mai încurcat pe ici, pe colo și s-a scuzat că nu poate răspunde clar și concis la toate întrebările, ca să nu-și depășească ”să zicem, prerogativele legale, că știți că sunt foarte mulți care sunt atenți la orice virgulă pe care o spunem”. Ei, bine, și noi am fost atenți, desigur! Grindeanu s-a arătat intrigat că SF-ul și proiectarea pentru Craiova-Lugoj are termen de finalizare 4 ani. ”Vreau să vă fac un anunţ, că tot văd anumite luări de poziţie ale unora. Să ştiţi că la începutul acestui an nu eram titular la acest minister, era altcineva. S-a scos la licitaţie caietul de sarcini pentru Drumul Expres Lugoj – Craiova, vă repet SF şi Proiectare, termenul e zilele astea. Știţi cât e durata? 4 ani. Apropo de cum s-au făcut lucrurile la începutul anului”, a afirmat ministrul Transporturilor.

Grindeanu: Dacă caietul de sarcini a fost făcut în halul ăsta, și asta e licitația, încercăm să ne adaptăm la situație

Întrebat de jurnaliști ce intenționează să facă, mai exact, cu studiul de fezabilitate al drumului Craiova-Lugoj, Grindeanu a ezitat să răspundă concret, scuzându-se că ar depăși cadrul legal, dar a nuanțat că firmele de construcții și-au angajat avocați puternici și au câștigat foarte mulți bani de la Minsterul Transporturilor, însă crede că va găsi ”soluții cel puțin nu doar de scurtare, ci poate de segmentare a traseului”. 

Legat de Lugoj-Craiova, vă spuneam că suntem aproape gata cu finalizarea licitației începute la începutul anului acesta. E o licitație pe întreg tronsonul. Nu aș vrea să-mi depășesc, să zicem, prerogativele legale, că știți că sunt foarte mulți care sunt atenți la orice virgulă pe care o spunem și în acești ani, au câștigat foarte mulți bani prin claim-uri și tot felul de procese cu Ministerul transporturilor, CNAIR, și toate celelalte instituții. S-au câștigat, vă repet, foarte mulți bani având în spate case de avocatură puternice și care i-au dus în instanță - nu comentez deciziile instanțelor, dar suntem în situația, inclusiv acum, și-mi permit să fac o paranteză - pe final de an sunt în plată 290.000 de milioane, pe aceste tipuri de claim-uri, pe care le-au făcut diverși contractori. 

Vă rog să mă înțelegi că nu pot să intru mai în amănunt tocmai din cauza a ceea ce v-am explicat, eu cred că vom găsi soluții cel puțin nu doar de scurtare, ci poate de segmentare a traseului. Îmi doresc acest lucru. Și nu am de ce să mă ascund. Pe porțiuni, Craiova - Severin, Severin - Slatina-Timiș, până acolo e bucata creată. De acolo, la Lugoj, la autostradă, relieful e mai ușor. Atunci, o să încercăm să avem dialogul, astfel încât măcar pe loturile respective, dacă caietul de sarcini a fost făcut în halul ăsta, și asta e licitația, încercăm să ne adaptăm la situația dată și să scurtăm anumite termene. Sper că v-am răspuns”, a afirmat Grindeanu.

”E doar SF”

După alte interacțiuni între premier și jurnaliști, la finalul unui răspuns oferit de Nicolae Ciucă, Grindeanu a intervenit dintr-o dată și a spus că directorul CNAIR i-a atras atenția într-o chestiune: 

Cică trebuie să spun lucrul ăsta. Eu am spus că e SF plus Proiect pe Craiova, nu? Patru ani pe Craiova - Lugoj. E doar SF. Ca să ne înțelegem, da?! Cred că era importantă precizarea. Mulțumesc!”, a intervenit Grindeanu.

Mai exact, SF-ul are termen de proiectare de 43 de luni. 

Adauga comentariu