Italienii și craiovenii semnară contractul pentru construirea Centurii de Sud

Italienii de la Rizzani de Eccher, companie cu lucrări în ​​sectorul construcțiilor și în cel al infrastructurii vor realiza Centura de ocolire Craiova Varianta Sud, care face legatura între DN 56 (Craiova-Calafat) – DN 55 (Craiova-Bechet) și DN 6 (Craiova-Pitesti). Contractul a fost semnat astăzi și are o valoare de 133.438.023 lei, fără TVA. Termenul de execuție al proiectului este de 15 luni.

În prezent, traficul din zona Calafat, Bechet și Drobeta Turnu Severin înspre Caracal - Alexandria- Bucuresti se desfășoară prin Craiova, ceea ce duce la o aglomerare a orașului.

Centura se desprinde din DN56 la km 2+950 în dreptul localității Brăniște, comuna Podari. La km 0+166 traseul centurii intersectează denivelat linia CF neelectrificată Craiova - Calafat cu un pasaj superior.

În continuare traseul centurii se desfășoară la sud de localitatea Balta Verde, paralel cu digul de aparare al Jiului, urmând să traverseze cu un pod la km 1+129 un canal existent.

Traseul centurii urmează să se intersecteze la km 4+100 cu DN55. Traseul centurii intersectează mai departe linia electrificată CF București - Timișoara la km 8+908 prin subtraversare în rambleul liniei CF și se sfârșeste la km 9+889 la intersectia cu DN6 (km 216+150).

Lungimea traseului proiectat este de 9,889 km.

553 de imobile, de pe raza comunelor Cârcea, Malu Mare și Podari au fost expropriate pentru realizarea investiției.

Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii. 

Adauga comentariu