Numărul călătorilor care circulă cu trenul între România și Bulgaria a scăzut în ultimii ani. Craiovenii aleg alt mijloc de transport: “Până ieși din România pe calea ferată, ți se duce concediul”

Deși România este legată de Bulgaria prin podul feroviar Calafat-Vidin, oamenii nu mai circulă la fel de mult cu trenul, comparativ cu anii trecuți. 

 

Potrivit informațiilor oferite de Ministerul Transporturilor, față de 2014 sunt de patru ori mai puțini români care aleg să circule cu trenul. În 2018, aproximativ 7.600 de persoane au mers cu trenul între ruta România-Bulgaria, deși tot în acel an, pe noul pod Calafat-Vidin, se putea circula și cu trenul. 

 

Cât despre Serbia, legăturile feroviare au fost suspendate de anii trecuți, conform răspunsului șefului Transporturilor, Răzvan Cuc la o întrebare a deputatului USR, Nicolae Daniel Popescu.

 

Pentru podul mixt Calafat-Vidin, în cazul țării noastre, costurile au fost de 27.538.471,88 euro, bani europeni.

 

Craiovenii aleg alt mijloc de transport: mașina. Cel mai simplu, comod și loc suficient pentru depozitarea bagajelor.

 

“Varianta cu trenul, mai ales în zilele noastre, nu mi se mai pare o soluție. Tind să cred că e mai rentabil să plec în voiaj cu mașina personală, într-o țară vecină. În primul rând, contează confortul. Mă refer la faptul că mă pot opri oricând dacă am nevoie, plus că dacă ne strângem mai mulți prieteni, putem economisi banii de drum. Asta vizavi de prețul biletelor la tren care, aparent, ar putea conta în alegerea mijlocului de transport. Însă, cred eu, la o analiză mai atentă, nu ieși foarte mult în avantaj, dacă alegi calea ferată pentru o călătorie. Mai ales că există și întârzieri la tren. Chiar dacă o fi garnitură internațională, problema sunt șinele, nu tipul de tren, iar până ieși din România pe calea ferată, ferească Dumnezeu, ți se duce concediul”, ne-a povestit Mihăiță Avram.

 

 

Sursa foto - Economica.net

 

Adauga comentariu