Olguța Vasilescu afirmă că Primăria Craiova va reface în totalitate covorul asfaltic pe străzile sparte în mod repetat de furnizorii de utilități

Străzile, fie ele vechi sau proapăt reabilitate, au fost ”ciuruite” în ultimii ani de desele intervenții ale furnizorilor de utilități, care le-au secționat, apoi, așa cum prevede Regulamentul pentru traversarea prin spargere a străzilor, trotuarelor și zonelor verzi din municipiul Craiova, adoptat prin hotărâre de Consiliul local, le-au ”readus la starea inițială”. Însă, cele mai multe dintre lucrările de reparații au fost și sunt foarte prost făcute, iar asfaltul a cedat. În cele mai bune dintre cazuri, strada doar s-a denivelat, însă multe s-au transformat în veritabile șanțuri și gropi.

Interpelat de consilierii opoziției, dar și de cetățenii care se tot plâng de calitatea infrastructurii, edilul Craiovei a afirmat că Primăria Craiova nu are încotro și trebuie să elibereze autorizațiile de spargere, pentru ca cetățenii să se branșeze la utilități, fie ca firmele să facă reparațiile necesare în caz de avarii.

”Este o problemă cu străzile sparte, care nu mai sunt aduse la forma inițială. O stradă, odată spartă, nu mai ai cum s-o faci niciodată la forma inițială, decât dacă vii cu covor asfaltic cel puțin pe o suprafață mult mai mare. Din cauza asta, tot modificăm regulamentele, fiindcă este clar că nu putem să nu le dăm autorizații de spargere celor de la gaze, care înlocuiesc utilitățile, celor de la CAO ș.a.m.d...Ooamenii vor să își tragă utilități, sunt tot mai multe locuințe în construcție. Deci, e imposibil să refuzăm aceste cereri, furnizorilor de utilități, de a sparge străzile”, a afirmat primarul Craiovei în ședința Consiliului Local de la sfârșitul lunii iulie.

Potrivit Olguței Vasilescu, soluția pentru străzile sparte de nenumărate ori este turnarea unui nou strat de asfalt. 

”Din păcate, într-adevăr, am avut tot felul de situații. Fie le-au refăcut, prost, fie după o perioadă îndelungată. De asta s-a modificat Regulamentul, iar furnizorilor de utilități am început să le cerem tot felul de certificări pentru ceea ce fac. Dar e foarte clar că va trebuie să venim, cel puțin pe zonele care s-au spart de foarte multe ori, adică pe străzile unde sunt astfel de branșamente, să refacem în totatilitate covorul asfaltic”, a mai spus edilul.

Conform unei declarații a primarului de la începutul acestui an, în 2020 angajații de la Direcția Servicii Publice au inventariat 2.000 de spargeri ale străzilor ”care nu au fost refăcute conform normativelor”. 

Viceprimarul Rela Filip, care are în sarcină problema infrastructurii rutiere a orașului, susține că noile normative și modificări votate în ultima ședință de Consiliu vor îndrepta situația. Am constat toți că străzile sunt sparte și reparațiile sunt, de fapt, acele adâncituri care ne deranjează în trafic. O modificare esențială e că firma care face reparația trebuie să depună, atunci când cere autorizație pentru spargere de stradă, și un certificat care să ateste gradul de compactare la finalul lucrării, care stă la baza unei lucrări de bună calitate. Am vrea să nu se mai spargă carosabilul, dar în Craiova se construiește enorm și nu poți să ții oamenii fără apă, gaze și alte utilități. Aceste reparații se execută doar de firme private din Craiova și, odată cu aceste modificări, nu cred că vor mai fi probleme”, a explicat și viceprimarul Filip.

Adauga comentariu