Olguța Vasilescu spune răspicat că Mischii nu are prioritate la RAT. Cererile de la Șimnicu de Sus și Ghercești au fost acceptate

Localitatea Mischii nu va fi primită ca membru al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Asociaţia Metropolitană de Transport Public Craiova”. Azi, Consiliul Local Craiova a aprobat completarea listei cu localitățile Şimnicu de Sus și Gherceşti. În ciuda solicitării primarului din Mischii de a adera la Asociație, dar și a consilierilor locali ai PNL pentru introducerea comunei în noul ADI, primarul Craiovei a spus răspicat că localitatea nu face parte din inelul 1 al Craiovei și nu este pe lista de priorități. Mai mult, edilul Craiovei susține că situația este ”complicată” întrucât anul acesta va începe și reabilitarea liniei de tramvai, ceea ce înseamnă că tot autobuzele vor trebui să preia fluxul de călători. Un lucru e clar, nici membrele ADi Transport nu vor beneficia anul acesta de trasee asigurate de RAT către și dinspre Craiova.

”Este o localitate unde locuiesc foarte multe persoane care lucrează în Craiova, au copiii la școli sau grădinițe la Craiova și au și buletine de Craiova. Amendamentul este de a introduce în această Asocieția și comuna Mischii”, a intervenit consilierul PNL Marian Vasile, în ședința de azi la punctul care prevedea introducerea localităților Șimnicu de Sus și Ghercești în ADI de Transport.

Liberalul Teodor Sas a încercat, la rândul său, să aducă în prim-plan faptul că la Mischii se va deschide cel mai mare centru de date din țară, o investiție de circa 36 milioane de euro și că, cel mai probabil, angajații vor avea nevoie de o infrastructură de transport. ”În acest centru vor lucra 300 de angajați, din care ponderea cea mai mare va locui în Craiova. Așadar, toate aceste persoane vor trebui să meargă la locul de muncă în Mischii și o parte va folosi transportul public”, a spus alesul municipal.

Primarul Olguța vasilescu a atras atenția că din Zona Metropolitană fac parte 21 de localități, ”unele foarte îndepărtate de Craiova, unele și la 45 de km”, și este exclus ca toate să aibă aces la RAT. ”Absolut toți primarii din aceste localități și-au manifestat intenția de a avea transport în comun din Craiova care să deservească și localitățile dumnealor. Cred că e clar pentru toată lumea că e imposibil așa ceva. E motivul pentru care noi am prins doar localitățile care se află doar în primul inel al Craiovei, adică cele care au graniță directă cu Craiova. Or Mischiul nu are”, a ținut să sublinieze edilul.

Nici comunele din ADI de Transport nu trebuie să aștepte RAT-ul în 2022

”Până la finalul anului va fi imposibil să asigurăm transportul în comun pentru vreuna dintre aceste localități, pentru că nu numai că nu ne-au venit autobuzele noi, dar vom intra în reabilitare și cu liniile de tramvai din zona Ford și spre Ișalnița. Cu alte cuvinte și acolo va trebui să suplimentăm transportul în comun, pentru cei care domiciliează în Craiova

Deocamdată nu avem cum să prindem Mischii sau alte localități care nu sunt în primul inel. A fost foarte complicat să luăm decizia să primim și Șimnicul și Ghercești, unde e destul de dificil de asigurat transportul. Aici nu vorbim de un autobuz care vine dimineață și mai trece o dată seara, aici vorbim de un transport care trebuie asigurat din 30 în 30 de minute. În al treilea rând, cred că primarii au înțeles că va fi o responsabilitate și din partea lor, pentru că nu doar primesc un serviciu de la Municipiul Craiova și în rest n-au nicio obligație. Au obligație inclusiv de plată a tarifelor pentru RAT Craiova.

Mulți dintre craioveni s-au mutat în ultimii ani în localitățile de lângă Craiova, dar locurile de muncă, școlile copiilor au rămas în oraș. Ca să nu mai avem aglomerări în fiecare dimineață și după-amiază la intrări am hotărât că e mai bine pentru toată lumea să suplimentăm aceste trasee, să ajungă până în localitățile respective. Deci, a fost o decizie care a fost bine fundamentată, dar pe care va trebui să o aplicăm cu destul de mare greutate și până la finalul anului nu o putem face, decât atunci când ne vine și restul de autobuze, care sunt deja achiziționate. Așteptăm doar livrarea din partea producătorului”, a explicat, astăzi, Olguța Vasilescu

Conform primarului Craiovei, ” dacă Power Cluster (cu investiția de la Mischii n.r.) va solicita transport pentru cei 300 de angajați - haideți să-i vedem mai întâi angajați - li se vor pune la dispoziție curse speciale, așa cum noi asigurăm transport și pentru cei care lucrează în Parcul Industrial, cum am asigurat și pentru Q Fort acum ceva timp, până să-și asigure singuri transportul. Deci, există varinate. Deocamdată, nu avem nicio solicitare în acest sens”. 

Din ADI de Transport mai fac parte Breasta, Bucovăț, Cârcea, Ișalnița, Malu Mare și Pielești, cu Șimnicu de Sus și Ghercești acceptate astăzi.

 

 

Adauga comentariu