Olguța vrea să dea ”fum” UNTOLD-ului cu Festivalul ItenCity: ”Alții sunt departe, dar o să rămână mult în urma Craiovei”

Toate grupurile de consilieri din CL Craiova au fost de acord că orașul are nevoie de un festival de anvergură și au votat, astăzi, propunerile pentru organizarea, la sfârșitul lunii august, a evenimentului Festivalul IntenCity. Asta nu înseamnă că nu au apărut critici și sugestii, dar primarul le-a respins pe toate, motivând că totul a fost deja gândit în detaliu. Pe de altă parte, Olguța Vasilescu a avut și câteva contre spumoase cu unul dintre aleșii cu care adesea se persiflează. 

”Avem cea mai bună platformă de festival din România, cu sala polivalentă și cele două stadioane (...) și, cu o strategie bună, putem face o figură frumoasă. E bine că vom face un festival crossover, dar ce cred că nu e bine e perioada aleasă. Oricum, nu mai e timp de schimbări pentru anul acesta, dar eu cred că la jumătatea lunii iunie e cea mai bună perioadă, când temperatura medie este mai bună și ar fi primul mare festival din an. Este și pauză competițională la fotbal, e și timp suficient pentru refacerea gazonului. Despre genurile muzicale cred că ar fi trebuit alese în baza unui sondaj public. Mi-ar plăcea ca, în viitor, să avem și punk, rock sau rock alternativ, consider că ar aduce mult mai mulți turiști în oraș. Genurile de anul acesta, sincer, mi se par incompatibile. În concluzie, noi vom susține acest proiect, mai ales că am făcut parte și din oferta noastră electorală acum 2 ani”, a opinat Cosmin Corîțu, de la PNL.

La rândul său, șeful USR Dolj, Cezar Drăgoescu, a vrut să știe de ce s-a optat pentru ca evenimentul să se defășoare prin Opera Română, subliniind că ”tot ce au făcut până acum distinșii domni Zamfir (Gabriel Zamfir, manager Filarmonica Oltenia și Antoniu Zamfir, manager Opera Română Craiova - n.r.) la instituțiile de cultură din Craiova pe noi ne fac să nu avem încredere în capacitățile lor de management și de implementarea unui astfel de proiect”. 

Să nu se înțeleagă greșit, și noi susținem ideea și necesitatea unui astfel de festival, dar de ce nu s-a optat pentru un parteneriat public-privat, în care primăria să pună la dispoziție activele necesare, iar o companie privată specilizată pe astfel de evenimente să facă restul. (...) Primăria trebuie să câștige bani, dar totodată nu am văzut nicio simulare cu ce venituri va produce pentru municipalitate sau pentru oraș, cum se vor cuantifica aceste venituri”, și-a exprimat îndoiala alesul local.

Și consilierul Teodor Sas și-a manifestat bunăvoința față de eveniment, dar nu a ratat ocazia să-i reamintească Executivului de rateul dat cu proiectul Craiova Capitală Culturală Europeană și, la rându-i, a spus că ”acest lucru nu trebuie să se mai întâmple”.

Și eu sunt de acord cu organizarea unui astfel de festival la Craiova, e o inițiativă binevenită, însă, la fel, nu sunt sigur de capabilitatea Operei de a organiza acest eveniment. Să nu uităm de Craiova Capitală Culturală Europeană, care, știm cu toții, a fost un eșec. Trebuie să avem grijă ca acest luru să nu se mai întâmple. Vreau să știu dacă toate sumele obținute din vânzarea de bilete vor ajunge la bugetul local. Nu am văzut o notă de fundamentare anexată la acest proiect de la Opera Română”, a afirmat Sas. 

Primarul nu a rămas dator și le-a răspuns rând pe rând, apostrofându-i, ca de obicei, că n-ar fi venit cu ”lecțiile” făcute.

L.O.V.: ”E important să fim văzuți anul acesta”

”În bugetul consolidat aveți toate informațiile acestea, nu e vina noastră că nu le citiți. Perioada aleasă a fost întocmai că nu am vrut să concurăm sau să fim în același timp cu alte festivaluri, care sunt deja de ani buni pe piața românească. E important să fim văzuți anul acesta, cu ce fel de genuri muzicale venim, cu ce fel de artiști, astfel încât abia de anul viitor să poată să aleagă. Din punctul nostru de vedere, perioada e foarte bună, pentru că în ultimul week-end din august cam toată lumea și-a terminat vacanțele. Noi sperăm să avem o prezență nu numai din rândul craiovenilor, având în vedere că publicitatea se face și pentru Bulgaria, Serbia, Ungaria”.

”Anul viitor nu excludem să fie Metallica”: 

Genurile muzicale le-am ales și în funcție de gusturi, dar, având în vedere că e un festival care poate să concentreze mai multe genuri, să știți că anul viitor nu excludem să fie Metallica, de exemplu sau altceva, tocmai pentru că este permisiv un festival. Nu ne-am axat doar pe DJ, pentru că vedem că la celelalte festivaluri sunt probleme. Nu vreau să dau numele festivalurilor respective, dar unele au vândut 7000 de bilete, alții 4500 de bilete. E clar că trebuie să venim cu ceva nou și asta încercăm să facem noi.

”Proiectul Timișoarei e cel mai prost. Unde e Capitală Culturală?

Opera Română este varianta legală posibilă pentru organizare. Nu putem să ne asociem acum cu un investitor privat și să introducem noi bani de la municipalitate, pentru că după banii respectivi trebuie să ajungă tot la noi. Or, dacă este un privat care face această activitate e clar că nu mai putem recupera banii respectivi. (...) Nu știu ce legătură are ea cu capitală Culturală, pentru că nu Opera a accesat atunci, ci o întreagă regiune s-a bătut pentru acest proiect. Din păcate, cred că și juriul și-a dat seama că cel mai prost proiect, așa cum spuneam noi, al Timișoarei, se vede în continuare că e cel mai prost proiect, pentru că vedeți și dvs cum întâmpină ei capitala Culturală, când ar fi putut regiunea Oltenia, singura care a intrat în competiție și unde e în acest moment Timișoara Capitală Culturală. 

În privința profitului, nu ne așteptăm să facem profit anul acesta din festival. El va fi, fără îndoială, profitabil, în anii următori. Important e pentru dezvoltarea pe orizontală a orașului nostru, mă refer la industria HoReCa, care va avea foarte mult de câștigat.

O să vedeți după sărbători, la conferința de presă, cu ce promotori s-a lucrat pentru festivalul ăsta și o să înțelegeți că alții sunt departe și o să rămână cu mult în urma Craiovei”.

Sas către Olguța Vasilescu: ”Vă știe toată țara cât de conflictuală sunteți”

Polemicile nu s-au stins după explicațiile edilului, ele continuând mai ales pe apărarea imaginii managerului Antoniu Zamfir, pe care atât președintele de ședință, Ionuț Pîrvulescu, cât și consilierul Dan Spînu, l-au lăudat. Asta a deranjat-o, însă, pe Olguța Vasilescu. ”Nu ne apucăm acum să-l lăudăm pe Zamfir, să trecem mai departe”.

Teodor Sas a vrut să mai aibă o intervenție, dar Vasilescu i-a tăiat-o scurt: ”Dați-mi replica în privat”. ”Doamna primar, nu mai fiți conflictuală, că suntem în Săptămâna Patimilor”, i s-a adresat alesul liberal. ”Uite cine vorbește!”, i-a răspuns râzând Olguța. Sas nu s-a lăsat: ”Vă știe toată țara cât de conflictuală sunteți!”. ”Pentru că nu v-au cunoscut pe dvs.! Noroc că sunteți necunoscut, nu știe nimeni de dvs.”, l-a ironizat primărița. ”Măcar eu am o meserie”, i-a replicat consilierul.

Un alt consilier local a propus ca în echipa de organizare a festivalului să fie și consilieri, însă primărițași viceprimăria Rela Filip i-au răspuns că de asta trebuie să se ocupe cei care se pricep să o facă: ”Acum vă pricepeți și la festivaluri”. Aluzia a fost către cei care au criticat sculpturile lui Gabriel Rizea din Parcul Romanescu, deși nu ar avea vreo calificare să o facă.

Foto: Remus Badea 

Adauga comentariu