Peste 550 de imobile, din trei localități, vor fi expropriate pentru Centura de Sud a Craiovei

Guvernul a aprobat, în ședința de ieri, hotărârea pentru declanşarea procedurilor de expropriere, în vederea realizării Centurii de ocolire Craiova - varianta Sud. Este vorba despre toate imobilele proprietate privată de pe coridorul lucrării de utilitate publică de interes naţional, adică 553 de imobile, de pe raza comunelor Cârcea, Malu Mare și Podari.

Suma necesară pentru despăgubirea proprietarilor este de 1.271,9 mii lei, suprafaţă totală a imobilelor fiind de 440.594 mp teren, conform variantei finale a Studiului de fezabilitate. Raportul de evaluare al proprietăților a fost întocmit in anul 2020 de către un evaluator autorizat ANEVAR, Adrian Rinciog. Conform notei de fundamentare a hotărârii, lista proprietarilor/deținătorilor imobilelor a fost compusă în baza evidenţelor O.C.P.I. Dolj şi a unitătilor administrativ- teritoriale mai sus menționate. Suma este asigurată de la bugetul de stat și Ministerul Transporturilor.

Față de estimările anterioare, de 25,11 ha necesare exproprierii, pentru realizarea obiectivului, suprafața despre care se vorbește acum este de 43,57 ha. Motivul principal este, după cum se arată în Nota de fundamentare a proiectului, relocarea traseului ”pentru evitarea demolărilor și a zonelor mlăștinoase și extinderea fâșiei de lucru a parapetelui de siguranță”.

Traseul în plan al Centurii de ocolire Craiova - varianta Sud se desfășoară la sud de Craiova și face legătura între trei drumuri naționale DN56 - DN55 - DN6. Centura se desprinde din DN56 la km 2+950 în dreptul localității Brăniște, comuna Podari. La km 0+166 traseul centurii intersectează denivelat linia CF neelectrificată Craiova - Calafat cu un pasaj superior. În continuare traseul centurii se desfășoară la sud de localitatea Balta Verde, paralel cu digul de aparare al Jiului, urmând să traverseze cu un pod la km 1+129 un canal existent. Traseul centurii urmează să se intersecteze la km 4+100 cu DN55. Traseul centurii intersectează mai departe linia electrificată CF București - Timișoara la km 8+908 prin subtraversare în rambleul liniei CF și se sfârșeste la km 9+889 la intersectia cu DN6 (km 216+150). Lungimea traseului proiectat este de 9,889 km. 

Sursa foto: secundatv.ro

 

Adauga comentariu