Pietricele, palmieri și totemuri? Era normal, Olguța Vasilescu petrece nopți întregi pe Pinterest: ”Facem ceva care nu mai există în România, acolo unde simțim că e anost”

”Ne dorim să facem ceva spectaculos pe Calea București. Vrem să facem ceva care nu mai există în România, cu tot felul de modele din pietriș, cu căsuțe ornamentale, cu totemuri colorate, acolo unde simțim că e anost, în sensul că e doar verde și atât, și, de fiecare dată, ne gândim hai să vedem ce mai creem! Mobilierul urban va fi absolut senzațional”, spunea Olguța Vasilescu, primarul Craiovei, în urmă cu două luni, la o emisiune a Laviniei Șandru, cu ocazia Festivalului EcoFest care a avut loc la Craiova.

Și Olguța s-a pus pe creat. Pietre, palmieri și totemuri. Nu cu propriile mâini, ci ale angajaților RAADPFL și, mai nou, ale elevilor de la Liceul de Artă ”Marin Sorescu” din oraș. Ultima apariție care a creat rumoare sunt 40 de totemuri din fier, pictate de ei, amplasate, de asemenea, pe scuarul dintre benzile de circulație de pe Bvd. Calea București. Pe lângă pietricelele colorate cu albastru, mov și galben și cei câțiva palmieri care, până anul trecut, tronau în Piața Mihai Viteazul, ”unde nu i-a remarcat nimeni”. ”Când i-am pus pe Calea București, i-a remarcat toată lumea. Măcar din punctul acesta de vedere suntem fericiți”, aprecia primarul la ultima ședință de Consiliu Local, când a fost întrebată de consilierii PNL dacă arhitectul orașului și-a dat girul pentru acele amenajări.

”Kitsch-ul este cea mai largă categorie sau gen artistic, reprezentând arta simplificată ieftin și adesea produsă în serie, care apelează la stridență, artificiu, zgomot și pompă pentru a reține atenția, pentru a zgâlțâi simțul, pentru a satisface fără probleme și consecințe, pentru a fi fără prea multă bataie de cap sau filozofie”, definește criticul Marin Marian-Bălașa cuvântul kitsch. 

”Vedeți cum funcționează, până la urmă, mintea omului. I se pare normal ca toate lucrurile ăstea care țin de civilizație, până la urmă, și care sunt utile, să le faci, ca primar. Dar îți dau o mai mare importanță ție, ca municipalitate, când vii și cu lucruri care le fac viața mult mai plăcută”, stăruia Olguța Vasilescu la emisiunea Laviniei Șandru. (Tot materialul AICI

Tot atunci, primarul Craiovei mărturisea că petrece nopți întregi pe Pinterest (unde milioane de oameni postează milioane de idei despre mâncare, modă, decorațiuni etc.), ca să extragă idei pentru mobilier urban și spații verzi, ca să facă orașul frumos. 

”Petrec nopți întregi pe Pinterest sau pe tot felul de site-uri de specialitate. Ne-am inspirat foarte mult din niște parcuri canadiene, care arată absolut superb”, îi povestea Vasilescu partenerei de dialog de unde-i vin ideile. Și de ce: ”Toate lucrurile, noi nu le gândim doar ca utilitate, le gândim totdeauna și ca frumusețe. Eu spun totdeauna că asta este diferența dintre un bărbat și o femeie în admnistrație. Pentru că ei se gândesc totdeauna doar la partea utilă. Femeile se gândesc și la partea estetică”, mai spunea edilul.

Iar Olguța Vasilescu dezvăluia și că măsoară gradul de adorație al cetățenilor în like-urile pe care le primește pe Facebook. 

”Eram cu echipa care se ocupă de estetica parcurilor și ne minunam că erau postări despre canalizare care luau 4-500 de like-uri și am montat un lampion în Grădina Botanică, un lampion uriaș, e adevărat, și, care, într-o oră, a luat 4000 de like-uri. Vedeți cum funcționează, până la urmă, mintea omului (...)”, afirma Olguța Vasilescu.

Și după ce a postat totemurile colorate, Vasilescu a stat cu ochii pe Facebook, ca noi toți, ca să afle părerea cetățenilor: ”Am zis să le montăm și să vedem dacă sunt apreciate de craioveni. Ultimele reacții pe care le-am primit sunt foarte bune și, probabil, îi vom ruga pe copii să facă în continuare (totemuri n.r.). Vrem ca de anul viitor ceea ce facem pe Calea București să facem și pe alte bulevarde. Deja lucrăm la proiectele pentru anul următor”, a răspuns Olguța Vasilescu, întrebată fiind, astăzi, de jurnaliști, dacă va dispune înfrumusețări și în alte zone ale orașului.

Admitem, pe lângă cele 1200 de like-uri, Olguța a avut și vreo 30 de comentarii la postarea cu totemuri, pe pagina personală de Facebook, majoritatea cu ”SUPER”, ”Excepțional”, ”Frumos”, ”Respect” și ”Bravo”. Dar, na! Și like-urile pe linie de partid tot like-uri sunt. Doar pe cea de politician au mai ”scăpat” și câteva comentarii, dar nu ”grave”, ci doar de echilibrare, cărora primarul le-a răspuns punctual: ”Doamnă, îmi doresc coșuri de gunoi prin Craiovița”, a comentat un craiovean. ”Sunt în licitație”, i-a răspuns primarul. ”Decorurile sunt frumoase, dar in verile caniculare si secetoase toată lumea caută umbra. Plantarea unor copaci cu lemn de esență tare (să nu fie răsturnați in timpul furtunilor peste mașini) ar fi in beneficiul tuturor”, a comentat un altul. ”Cand incepe sezonul de plantare a copacilor, vom planta foarte mulți”, i-a scris Vasilescu.

Cum pentru mulți dintre craioveni estetica centrului nu e o prioritate, jurnaliștii au vrut să afle și ce se face pentru oamenii din cartiere. ”Se asfaltează, lucrăm în periferie cu contractul-mamut pe fonduri UE, care înseamnă canalizare și, bineînțeles, vom începe asfaltarea și pentru zonele de periferie, imediat ce vor ieși constructoriii de la canalizare. (...) Sunt în lucru studiile pentru cele cinci parcări supraetajate. (...) Deci, nu ne preocupăm doar de estetica orașului, ci și de ceea ce este cu adevărat important pentru cetățeni, adică condițiile de civilizație”, a răspuns primarul Olguța Vasilescu. 

Foto cover: Remus badea

Adauga comentariu