Podul de la Malu Mare, o durere-n C*R prea mare!

De CINCI ani, podul de la Malu Mare, care leagă toate comunele de pe DN 55 de Craiova (până la Bechet) e în reparații. De CINCI ani! Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova, din subordinea CNAIR, semna, în noiembrie 2013, un contract de circa 80 de milioane de lei cu cu firma italiană SECOL pentru „Consolidare şi amenajare scurgere ape DN 55 km 4+400 – km 71+100“, firmă care după doi ani, în 2015, se apuca de lucrări.

În 2016, traficul pe podul de la Malu Mare era supus restricțiilor, circulația făcându-se pe un singur sens, dirijată fiind de semafoare. Termenul inițial pentru intervenția asupra lui a fost 2017, apoi s-a anunțat un altul - 2019 - după care conducerea DRDP Craiova s-a făcut că plouă și nu a mai răspuns jurnaliștilor cu privire la acest proiect. În cei cinci ani, ca să fie treaba treabă, semafoarele s-au mai și defectat, coșmarul fiind la apogeu. Șoferii care tranzitează podul au încercat să facă presiuni asupra decidenților pentru reluarea lucrului, s-au făcut anunțuri pe Facebook și s-a protestat la fața locului. Tot ce-au obținut a fost remedierea sistemului de dirijare a circulației. 

Proiectul „Consolidare şi amenajare scurgere ape DN 55 km 4+400 – km 71+100“, în județul Dolj, apare pe lista ”proiectelor de investiţii publice semnificative prioritizate” ale Ministerului de Finanțe, publicat în septembrie anul trecut. În documentul respectiv se arată că valoarea actualizată a proiectului e de 117 milioane de lei, restul de finanţat până la finalizarea proiectului (începând cu anul 2020), fiind de 63 de milioane de lei. Termenul de finalizare - 2021.

Bogdan Bratu, directorul DRDP Craiova nu a putut fi contactat pentru lămuriri, în ciuda apelurilor repetate și solicitărilor Ziarului de Craiova. Ultima declarație pe acest subiect a oferit-o Gds, în noiembrie 2019. „La podul de la Malu Mare nu va mai lucra nimeni anul acesta (2019 n.r.), nici nu mai avea când, dar am cerut constructorului să vină cu soluţii clare din primăvară (primăvara lui 2020 n.r.), pentru a finaliza lucrările. Şi nu doar la Malu Mare, ci pe tot drumul. Cert este că a fost o mobilizare foarte slabă la lucrările de pe DN 55, aşa că am cerut constructorului să vină anul viitor (2020 n.r.) cu un grafic serios de lucrări“, explica, pentru gds.ro, în noiembrie 2019, Bogdan Bratu, directorul DRDP Craiova.

Ei bine, NIMIC, dar NIMIC nu s-a schimbat, deși, repetăm, de CINCI ani podul e în același stadiu al lucrărilor. Ce ”soluții clare”, ce ”grafic serios de lucrări”, când se vede din văzduh o mare durere-n fund! Și multă mizerie!

Poate printre documenele ridicate de procurorii anticorupție, în urmă cu două zile, de la sediul DRPD Craiova, s-or număra și cele ale păgubosului contract de reabilitare, fiindcă e clar că doar un ”supozitor” serios va elimina durerea din partea dorsală.

Adauga comentariu