Primăria Craiova a început demersurile birocratice pentru reabilitarea pasajului suprateran

Municipalitatea craioveană a emis, la sfârșitul săptămânii trecute, certificat de urbanism pentru DALI și Proiectul Tehnic (PT) în vederea reabilitării pasajului denivelat suprateran peste intersecția de la Km 0 al orașului, respectiv Pasajul ”Nicolae Titulescu”. Potrivit reprezentanților Primăriei Craiova, lucrările care se vor face nu vor fi unele ”costisitoare” și vor avea ca scop ”aducerea pasajului la starea inițială de siguranță”. 

În prezent, obiectivul de investiții Reabilitare pasaj suprateran Km 0 – Pasajul „Nicolae Titulescu” se află la faza DALI. Studiul întocmit în anul 2021 prevede ca lucrări principale recomandate înlocuirea rosturilor, a dispozitivelor antiseismice și refacerea căii pe pasaj. Reabilitarea pasajului presupune lucrări pentru aducerea pasajului la starea inițială de siguranță, fără lucrări costisitoare. Astfel, principalele lucrări se referă la înlocuirea rosturilor și a dispozitivelor antiseismice. Odată cu lucrările de înlocuire a rosturilor se va reface și calea pe pasaj, în special pe zonele aflate între liniile de tramvai. Sunt recomandate, de asemenea, lucrări privind curățarea betonului elevațiilor, atât a betoanelor din suprastructură, cât și a celor din infrastructură”, a precizat, pentru Ziarul de Craiova, Marina Andronache, purtător de cuvânt al Primăriei Craiova.

Pasajul suprateran a fost construit de la zero în anul 2012, la inițiativa fostului primar Antonie Solomon, cu fonduri europene, în vederea preluării traficului auto pe E70, respectiv strada Calea București – Bulevardul Nicolae Titulescu. Valoarea totală a proiectului a fost de 54 milioane de lei, din care 42,6 milioane de lei a fost finanțare nerambursabilă, prin Programului Operațional Regional .

După patru ani de la finalizarea obiectivului, în 2016, au fost depistate și primele probleme la compensatoarele antiseism, montate pentru a prelua trepidațiile rezultate în urma producerii unui cutremur, care puneau presiune pe pilonii de susținere ai pasajului. Soluția găsită a fost desprinderea lor de piloni. În 2018, compensatoarele au fost montate din nou. Între timp, însă, și asfaltul de pe calea de rulare a început să dea semne de uzură.

Lungimea pasajului suprateran construit este de 545 m, suprafața carosabilului străzilor reabilitate a fost de 19.365 mp, au fost reabilitate trotuarele pe o lunginme de 1.135 m. Totodată, a fost creată o linie de tramvai nouă, în lungime de 1.338 km, au fost montați 37 de stâlpi pentru rețeaua electrică a tramvaiului, a fost creată o suprafață pentru alveolele mijloacelor de transport în comun în suprafață de 45 mp. În proiect au mai fost incluse: lungime marcaje rutiere: 3,05 km; indicatoare rutiere: 172 buc; treceri de pietoni: 12; semafoare: 6; semafoare pietoni: 13; suprafață spații verzi: 2.180 mp; lungime rețele de alimentare cu apa și canalizare deviate: 1.373 ml.

Sursa foto cover: adroltenia.ro

 

Adauga comentariu