Primarii din Dolj cer taxarea în funcție de cantitatea de deșeuri colectată și nu pe persoană fizică

Nemulțumiți de modul de facturare pentru gunoiul colectat de la populație, primarii s-au plâns Consiliului Județean de presiunea financiară care apasă pe bugetele localităților, unele foarte firave, întrucât primăriile trebuie să achite diferența de bani de la taxa de bază și gunoiul care se adună suplimentar de la populație, conform contractului încheiat cu firma Iridex, în cadrul Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor (SMID). Cum și cetățenii se plâng primăriilor de sistemul de plată și de faptul că trebuie să plătească ce nu ”consumă”, o parte a anomaliilor din cel mai scump, tergiversat și chinuit proiect al Doljului, Masterplanul de gunoi, au fost expuse și tranșate timp de două zile, la Consiliul Județean Dolj. 

Primarii și-au spus nemulțumirile, nu puține la număr, la o întâlnire cu șeful Consiliului Județean (CJ) Dolj, cu reprezentanții Asociației de Dezvoltare Intercomunitară EcoDolj din care fac parte și ai Prefecturii, cu scopul soluționării problemelor pe care cetățenii și administrațiile locale le întâmpină în privința colectării deșeurilor.

Conform președintelui CJ Dolj, Cosmin Vasile, edilii au cerut un sistem hibrid de taxare, taxă + tarif suplimenta,r pentru persoanele fizice care depășesc cantitatea de deșeuri cuprinsă în taxa de bază. Conex acestei solicitări, se impune dotarea fiecărei mașini de colectare cu sistem de cântărire și soft, pentru stabilirea sumei de plată pentru fiecare persoană fizică în parte.

Am hotărât să preluăm aceste solicitări și să înaintăm o cerere către Ministerul Fondurilor Europene, pentru a obține acordul de modificare a contractului de implementare a Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor, printr-un sistem mixt taxă-tarif. În plus, a fost solicitată și construirea unei gropi de gunoi care să deservească exclusiv comunele doljene, pentru a avea astfel un nivel de taxare echitabil și realist comunităților din rural și urban mic . În acest sens, vom trimite o adresă semnată de către primari, de către Consiliul Județean Dolj, dar și de către reprezentanții Guvernului în teritoriu, către Agenția Națională pentru Protecția Mediului, pentru a obține acordul necesar de construire a acestui depozit de deșeuri al județului”, declară Cosmin Vasile.

După două zile de dezabateri, s-a decis că vor avea loc modificări în privința taxării deșeurilor populației și se va trece la facturarea primăriilor in funcție de cantitatea pe tonă de deșeuri colectată și nu pe persoană fizică.

Pe de altă, parte, Craiova se pregătește să fie inclus în SMID, iar președintele administrației județene spune că astfel se va reduce semnificativ valoarea facturilor calculate pentru colectarea gunoiului din județ. ”Această recalculare nu va afecta însă și prețul de depozitare către groapa ecologică de la Mofleni”, explică președintele CJ Dolj.

Vom transmite o adresă către Ministerul Fondurilor Europene, prin care solicităm modificarea contractului de finanțare și posibilitatea de a trece la un tarif mixt, taxă+tarif pentru persoanele care depășesc cantitățile de deșeuri cuprinse în taxa de colectare. Scopul acestor demersuri este acela de a eficientiza procesul de colectare a deșeurilor și de a ușura presiunea financiară pe care o suportă bugetele locale ale primăriilor”, susține Cosmin Vasile.

Adauga comentariu