Proiectarea autostrăzii Craiova-Lugoj, anulată de CNAIR. Olguța dă vina pe Drulă și Clotilde, Drulă pe Grindeanu și coaliția PSD-PNL

Compania de Autostrăzi a decis să anuleze licitația pentru proiectarea autostrăzii A6 Craiova - Drobeta Turnu Severin - Lugoj, pentru că, pe aproximativ 30 km, traseul s-ar fi suprapus cu proiectul Craiova - Târgu Jiu, pe un sector cuprins între Craiova și Filiași. Anunțul a fost făcut de fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă. 

„Licitația lansată anul trecut în mandatul meu era pe final, cu câștigător desemnat, nu trebuia decât semnat contractul”, a anunțat Cătălin Drulă, fostul ministru al Transporturilor în guvernul PNL-USR. Acesta a apreciat că ”motivul anulării este halucinant: o pretinsă suprapunere între traseul acestui proiect și cel al drumului expres Craiova-Tg. Jiu, proiect contractat anul trecut. Era (da, era, la trecut) un proiect crucial pentru România, legătura dintre Oltenia și Banat. Am scos la licitație pe un caiet de sarcini modern cu proiectare la cheie, cu prevederi contractuale corecte și echilibrate, această investiție. 30 de ani nici PSD, nici PNL n-au mișcat un deget, n-au făcut o licitație, n-au semnat vreun contract pentru această autostradă. Unde sunt acum pesediștii și peneliștii din Oltenia și Banat când Grindeanu ucide proiectul? Unde se ascund? Această anulare a unei licitații în faza finală miroase foarte urât. Cred că autoritățile statului ar trebui să se autosesizeze aici. Oare e vorba că cineva n-a plătit șpagă? Numai așa pot merge înainte proiectele în epoca PSD-PNL, cu parandărăt inclus?”, a scris Cătălin Drulă pe pagina sa de politician.

Primarul Craiovei a reacționat la rândul său pe Facebook și l-a acuzat pe fostul ministru că el e cel care ”a vrut să îngroape Drumul Expres Craiova - Lugoj”.

”Doar perioada de realizare a Studiului de fezabilitate era de 4 ani!!!!!! Adăugați licitația pentru proiectare, proiectarea, licitația pentru execuție și execuția! Asta în cazul fericit în care nu erau contestații la instanță! Adică vreo zece ani! Timp în care firma Egis, legată de doamna Clotilde, care avea experiența autostrăzii Bechtel, cea care nu a trecut niciodată de studiul de fezabilitate, dar pentru care unii au câștigat ca și cum s-ar fi făcut, ar fi păpat iar un purcoi de bani degeaba! Noi vrem autostrada Craiova - Lugoj! Și se va face!”

Cele două proiecte scoase la licitație de CNAIR în trecut aveau trasee orientative diferite. Când s-a lansat licitația pentru drumul de mare viteză, Craiova - Târgu Jiu, traseul orientativ era mult pe la est de Filiași și Târgu Jiu. Ulterior, în cadrul derulării contractului de Studiu de Fezabilitate (ianuarie 2022), s-a stabilit că noul traseu va trece pe lângă Filiași (Țânțăreni). De cealaltă parte, licitația pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru Craiova - Drobeta - Lugoj a fost publicată în iunie 2021 și avea inițial un traseu orientativ de la Craiova la Drobeta Turnu Severin mult pe la sud de Filiași.

După ce pe contractulCraiova - Târgu Jiu s-a redesenat ca traseul să treacă prin Filiași, Compania de Drumuri consideră că autostrada Craiova - Drobeta Turnu - Severin trece prea aproape prin zonă și, în loc să găsească o modalitate prin care să nu deraieze o licitație deja lansată și aproape gata de contractare, a ales să anuleze cu totul demersul.

Astfel, CNAIR susține că este în „imposibilitatea de a adopta măsuri corective” încât să nu existe „consecințe negative asupra bugetului de stat și a fondurilor europene”. În decizia de anulare a licitației comunicată părților, CNAIR se apără și spune că Master Planul de Transport susține că traseul de la Craiova la Drobeta Turnu Severin trece prin Filiași și mai departe (urmând practic DN6) la Strehaia și spre Lugoj.

Adauga comentariu