Raportul ISU Dolj CONTRAZICE conducerea RAT Craiova cum că tramvaiul ar fi luat foc de la un fulger. Focul a pornit de la burduful de sub garnitură

Informația că tramvaiul care a lut foc, joi, la Craiova, din cauza unei descărcări electrice este contrazisă de verificările la fața locului făcute de pompierii care au intervenit pentru stingerea incendiului. Cauza probabilă stabilită în procesul verbal de constatare întocmit de reprezentanții ISU este un scurtcircuit electric. ”La fața locului, colegii au stabilit că incendiul a pornit de sub tramvai, în zona burdufului de cauciuc. În urma incendiului au ars materiale combustibile din componenţa tramvaiului în proporţie de 70%”, au anunțat reprezentanții ISU Dolj. Conform pompierilor care au intervenit la acest caz focul a plecat de jos în sus și nu ar fi fost vorba de vreun fulger.

Imediat după incident, primarul Craiovei și conducerea RAT Craiova s-au grăbit să anunțe că tramvaiul - de altfel, unul foarte vechi, model Tatra KT4D, adus la mâna a doua de la Berlin undeva între anii 1998 și 2001 - a fost lovit de un fulger și de aici incendiul. Însă, ramele, oricât de vechi, sunt prevăzute cu izolator antifulger și supratensiune. Surse din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Dolj susțin că numai un expert poate stabili cauza declanșării focului. Ceea ce nu a fost cazul la Regia de Transport din Craiova, care a avut la îndemână contextul convenabil al furtunii și a stabilit ad-hoc că un fulger ar fi fost de vină. ”️Astăzi ()joi, 20 mai 2021 n.r., in jurul orei 12:50, ca urmare a unui fenomen meteorologic (descărcare electrică), tramvaiul KT4D, având numărul de înmatriculare 106, a luat foc în stația CLF.  Evenimentul s-a produs după ce toti călătorii debarcaseră. ISU Dolj a intervenit la stingerea incendiului, programul de circulație al tramvaielor nefiind afectat!", a fost anunțul postat de RAT Craiova pe pagina de Facebook a regiei. Voci din cadrul RAT susțin că tramvaiele sunt atât de uzate încât incidentele de genul se pot repeta oricând, cu urmări dintre cele mai grave dacă în vagoane se află călători. 

Reamintim că un incendiu similar a avut loc și în 2012. O garnitură de tramvai a luat foc în timp ce era staţionată. Tramvaiul era la capăt de linie, în staţia de la Fabrica Ford, de pe strada “Henry Ford”, din Craiova. Nici atunci nu era nicio persoană în interior, astfel că nu s-au înregistrat victime. Incidentul s-a petrecut foarte aproape de sediul Detaşamentului II Pompieri Craiova, iar incendiul a fost stins repede. Totuși, cabina vatmanului şi jumătate din vagonul tramvaiului au fost distruse de flăcări. “După ce s-a reuşit stingerea incendiului, au fost demarate verificările pentru stabilirea cauzei de producere a acestuia, iar din primele date se pare că ar fi vorba despre un scurtcircuit electric în cabina de comandă”, declara atunci Florin Cocoşilă, ofiţerul de presă al ISU Dolj.

Foto tramvaiul care a luat foc în 2012, sursa: Cuvântul Libertății

De menționat că parcul de tramvaie al Craiovei este depășit moral și fizic. 12 vagoane second-hand, dintre care 10 modele Tatra KT4D din Berlin și 2 SGP E1 din Rotterdam, au fost reabilitate în regie proprie de angajaţii RAT, în 2014, cu câte 10.000 de euro fiecare, la partea de interior, la scaune, podea, iluminat şi la bandajele şi cuplajele de la roţi, iar exteriorul a fost colantat.

În ultimii ani au început să se defecteze tot mai des, fiind tractate de o autobasculantă, devenită celebră în oraș, pentru a fi duse în depou. Chiar imediat după ce linia de tramvai reabilitată a fost redeschisă, în 2016, după trei ani în care garniturile nu au circulat, un tramvai proaspăt reabilitat, care se afla la prima cursă, a efectuat-o doar până la jumătate, după care s-a defectat, angajații RAT fiind nevoiți să îl tracteze până la depou cu o autobasculantă. Potrivit conducerii de la vreamea respectivă, asigurată de Sorin Manda, de vină a fost o defecţiune a chopperului, choppere noi fiind montate pe toate aceste tramvaie printr-un proiect european, în perioada 2008-2013. 

”Astfel de defecţiuni sunt, din păcate, inerente având în vedere parcul învechit de care dispunem. Aşteptăm deschiderea liniilor de finanţare pe fonduri europene pentru a putea achiziţiona tramvaie noi”, declara, în 2016, Sorin Manda, directorul de atunci al RAT Craiova. Au trecut 5 ani de atunci și nici până la ora actuală Craiova nu are nici măcar un tramvai nou.

Vorba colegilor de la craiovaniuz.ro.: La Craiova s-ar putea desfășura prima ediție a Campionatului Mondial de tras tramvaiul cu basculanta, proba ”viteză””.

 

Adauga comentariu