Situaţiile de Urgenţă, Protecţia Civilă și DIT Craiova, pe mâna noului viceprimar Diaconu. Până să ajungă la conducerea Primăriei vindea utilaje grele

Cristian Răzvan Diaconu (foto/ sursa gds.ro) a fost ales viceprimar al Craiovei de majoritatea Consiliului Local Craiova pe 28 februarie 2022, după ce s-a autopropus la funcție, luându-i fața și speranțele șefului PNL Craiova, Marian Vasile, printr-o trădare aparent regizată de PSD, care l-a votat fără să clipească. Imediat după alegeri, Diaconu a fost poftit să-și ia atribuțiile în mâini, atribuții pe care le va exercita pe durata mandatului Primarului Craiovei. Acesta coordonează, îndrumă, verifică și propune măsurile de îmbunătăţire a activităţii personalului din cadrul a trei compartimente funcţionale din aparatul de specialitate al primarului:

Direcţia Economico-Financiară
Direcţia Impozite şi Taxe
Biroul Situaţii de Urgenţă şi Protecţie Civilă

Pe de altă parte, tot în atribuțiile sale intră și coordonarea şi urmărirea punerii în aplicare a prevederilor legale, a hotărârilor consiliului local şi a dispoziţiilor primarului în activitatea instituţiilor publice de interes local:

Direcţia Generală de Asistenţă Socială Craiova
S.C. Pieţe şi Târguri Craiova
S.C. Salubritate Craiova S.R.L.
Căminul pentru Persoane Vârstnice Craiova
Sport Club Municipal Craiova
Teatrul pentru Copii şi Tineret „Colibri” Craiova
Ansamblul Folcloric „Maria Tănase” Craiova
Casa de Cultură „Traian Demetrescu” Craiova.

Lauda primăriei nu se pupă cu lauda lui

Imediat după desemnarea lui ca viceprimar, municipalitatea craioveană a remis presei un comunicat în care îl prezenta pe Răzvan Diaconu ca fiind ”un tânăr antreprenor” de 37 ani, căsătorit și cu un copil:

Este licențiat în Istorie, Engleză și Științe Economice. În administrația locală, a lucrat în Primăria Craiova încă din anul 2010 ca și consilier pe fonduri europene. Din anul 2020 face parte din actualul Consiliu Local Municipal. Având în vedere studiile și experiența dobândite, noul viceprimar va gestiona activitățile ce țin de aspectele economice din Primăria Craiova, cum ar fi Direcția de Taxe și Impozite și Direcția Economico Financiară”, precizau reprezentanții Primăriei Craiova în 28 februarie 2022.

Însă, conform ultimelei sale declarații de avere - fiindcă un CV public nu ne-a fost dat să găsim - care datează din 2021 (deci e valabilă pentru anul fiscal 2020), pe care Primăria Craiova a repostat-o ca fiind încă valabilă și pentru noua funcție deținută de Răzvan Diaconu, acesta are, din 2017, o casă în Craiova, împreună cu soția, în suprafață de 110 mp, pe care, cel mai probabil, a cumpărat-o (și) cu ajutorul unui credit bancar pe 30 de ani în valoare de 72.000 de euro. Nu are mașini, nu are alte bunuri de valoare. Din ea aflăm că (cel puțin cât era consilier local) înainte să devină viceprimar lucra pentru o companie cu capital 100% românesc, Marcom RM 94, fondată în 1992, înregistrată în județul Ifov, care distribuie utilaje de construcții, minerit și stivuitoare. Societatea are birouri de vânzări în cinci orașe din țară, printre care și Craiova, unde lucra, probabil, și Diaconu, pentru un salariu anual de 38.400 lei, adică 3.200 lei lunar. În paralel, din postura de consilier local a încasat indemnizație în cuantum de 2.190 lei. Soția sa era salariată la un salon de înfrumusețare din Craiova unde câștiga lunar 1.083 de lei.

Despre activitatea sa ca ales local nu se poate spune decât ca este caracterizată de o tăcere tulburătoare și stări dese de somnolență. 

În altă ordine de idei, revenind la cele trei compartimente extrem de importante de care se ocupă ca viceprimar, ne aplecăm îndeosebi asupra Biroului pentru Situaţii de Urgenţă şi Protecţie Civilă pe care îl coordonează, având în vedere contextul războiului din Ucraina și a frământărilor populației țării noastre. Jurnaliștii craioveni au întrebat astăzi despre situația adăposturilor de protecție civilă din oraș, după ce ziariștii au mers să vadă cum se prezintă în momentul de față: multe sunt insalubre, au devenit depozite pentru vechiturile locatarilor sau pentru conservele și murăturile de iarnă. Însă, conform reprezentanților Primăriei Craiova, în genere toate ar fi puse la punct:

”Sunt peste 200 de adăposturi pe raza municipiului Craiova, gestionate de către Primărie. Toate sunt identificate și controlate periodic. Mai sunt și adăposturi private (societăți comerciale, blocuri de locuințe noi, etc.) ce sunt verificate de către ISU Dolj. Ieri, miercuri 2 martie, Direcția Fond Locativ și Control Asociații de Proprietari din Primăria Municipiului Craiova a notificat toate asociațiile de proprietari să elibereze adăposturile antiaeriene, în cazul în care în acestea erau depozitate diferite lucruri. Termenul pentru eliberarea lor este 7 martie 2021. La ultimul control efectuat de către Compartimentul de Situații de Urgență multe dintre acestea erau deja goale. În acest moment, cele disponibile sunt în curs de igienizare, acolo unde este cazul”, conform unor precizări venite din partea Direcției Imagine din cadrul PMC.

Cele 200 de adăposturi antiaeriene sunt în gestiunea Compartimentului de Situații de Urgență din Primarie, adică a viceprimarului Răzvan Diaconu. Localizarea lor poate fi consultată AICI.

Adauga comentariu