TOPUL celor mai periculoase treceri de pietoni din Craiova. Zeci de oameni au fost răniți și doi au murit

Nu mai puțin de 70 de accidente au avut loc în 2020 - și vorbim aici DOAR de cele care s-au petrecut pe TRECERILE DE PIETONI - asta în condițiile în care anul trecut au fost restricții majore de circulație impuse pentru limitarea pandemiei. Conform datelor Poliției Rutiere Craiova, cele 70 de evenimente rutiere s-au soldat cu 2 morți, 19 răniți grav și 54 răniți ușor, fiind consemnate 24 de treceri de pietoni cu risc ridicat de accidente. Datele au fost prezentate de consilierul local Cosmin Corâțu, în ședința de ieri a Consiliului Local Craiova, context în care i-a solicitat din nou primarului Olguța Vasilescu să dispună cât mai urgent măsuri pentru ca în perimetrele zebrelor să fie puse limitatoare de viteze. Și în luna mai a acestui an, acesta adresase aceeași rugăminte, la scurtă vreme după ce o elevă a Colegiului Carol I a murit după ce a fost spulberată de un autoturism pe o trecere din zona stației de tramvai de la Izvorul Rece. De altfel, colegii adolescentei și cadrele didactice au protestat și au cerut în stradă autorităților același lucru: să monteze limitatoare de viteză în zona zebrelor, pentru a fi protejați.

Și atunci, ca și acum, Olguța Vasilescu a spus tranșant că nu este de acord cu montarea limitatoarelor de viteză, argumentând că nu sunt deloc practice din punct de vedere al salubrizării orașului. Primarul a afirmat, în schimb, că e de acord să fie folosit material antiderapant. În orice caz, nicio soluție nu a fost încă pusă în practică, iar anul acesta nu s-a dezis statisticilor sumbre. O simplă căutare pe google despre pietoni loviți pe treceri în 2021, în Craiova, iar titlurile ziarelor se înșiruie unul după altul. Dramatic este că, la rândul lor, nu toți șoferii, dar nici toți pietonii, nu conștientizează că viețile celorlalți și ale lor sunt cele mai importante. 

Anul trecut, conform Poliției Rutiere, au fost 70 de accidente, 73 de răniți și 2 morți pe trecerile de pietoni. Rutiera a evidențiat 24 de treceri unde se întâmplă frecvent accidente și aș dori să revenim la limitatoarele de viteză pentru treceri de pietoni. Gândiți-vă că în 2020 a fost an pandemic, au fost foarte multe restricții și totuși au fost 70 de accidente. Într-un an normal pot să fie de 2-3 ori mai multe”, i s-a adresat liberalul Cosmin Corâțu primarului Craiovei.

Să știți că eu nu sunt de acord cu limitatoarele de viteză. Sub nicio formă. Suntem de acord ca la trecerile de pietoni să fie pus acel material antiderapant, care va obliga conducătorii auto să meargă cu o viteză mult mai mică. Problema limitatoarelor a fost dezbătută în Comisia de Sistematizare a Circulației de ani de zile, și cu toții am ajuns la concluzia că ar fi cea mai proastă soluție să punem limitatoare de viteză. De ce? Pentru că în momentul în care se face deszăpezirea vine lama și le ia, se strică și asfaltul și limitatoarele, au o durată de viață de câteva luni”, a conchis Olguța Vasilescu.

Iată care sunt trecerile de pietoni cu risc ridicat de pericol și accidente, rezultate din analiza Poliției Rutiere Craiova:   

- Trecerea de pietoni de la intersecția străzii Calea București cu Str. Romul;
- Trecerea de pietoni de la intersecția Bulevardului Decebal cu str. Gheorghe Țițeica;
- Trecerea de pietoni de la intersectia Bulevardului Decebal - între Sucpi și pod Electro;
- Trecerea de pietoni de la intersecția Străzii Caracal cu Str. Anul 1848;
- Trecerea de pietoni de la intersectia Bulevardulut Gheorghe Chițu — Complex Charlie Comat până în Piața Chiriac;
- Trecerea de pietoni de la intersecția străzii Brestei cu str. Constantin Lecca;
- Trecerea de pietoni de la intersecția Bulevardului Stirbei Voda cu str. Siretului;
- Trecerea de pietoni de la intersectia Bulevardului 1 Mai cu str. Dr. V. Papillian;
- Trecerea de pietoni de la intersecția Bilevardului 1 Mai cu str. Dealul Spirei;
- Trecerea de pietoni de la intersectia strazii Stirbei Voda cu str. Campia Islaz;
- Trecerea de pietoni de la intersectia strazii Raului cu str. Bucovat;
- Trecerea de pietoni de la intersectia strazii Bibescu cu Str. Câmpia Islaz;
- Trecerea de pietoni de la intersectia Bulevardul Dacia cu Str. 1 Decembrie 1918;
- Trecerea de pietoni de la intersectia Bulevardului Dacia cu Str. N. Vulovici (Big Family);
-  Trecerea de pietoni de la intersecția str. Sf Apostoli cu Str. Anul 1848;
- Trecerea de pietoni de la intersectia strazii George Enescu – Lidl;
- Trecerea de pietoni de la intersectia strazii George Enescu cu Aleea bl. D3- bl. C14;
- Trecerea de pietoni de pe strada Raului – zona Imobilului 75; 

-  Trecerea de pietoni de pe Str. Caracal – Complex Dacia;
-  Trecerea de pietoni Calea Severinului – zona El Preco;
- Trecerea de pietoni de pe Bvd. Carol I – după intersecția cu Str. Frații Golești către Bvd. Dacia;
-  Trecerea de pietoni de pe Str. Al. Macedonski – zona Str. Arieș;
- Trecerea de pietoni de pe Str. Pașcani – Liceul Adventist;
-  Trecerea de pietoni de la intersecția Str. Mihai Viteazu cu Str. Iancu Jianu.

Fotografie de cover ilustrativă

Adauga comentariu