Toți chiriașii Centrului Multifuncțional, anunțați că trebuie să plece. Cum va fi recompartimentat pentru activitatea Primăriei Craiova

Toți chiriașii - 51 la număr - din sediul Centrului Multifuncțional (CMF) Craiova trebuie să se mute cu data de 15 februarie, notificările în acest sens urmând a fi transmise acestora, potrivit viceprimarului Aurelia Filip. Ambele corpuri ale Primăriei Craiova - sediul principal și clădirea Pallace - intră în reabilitare, în cadrul unui proiect pe fonduri europene și activitatea lor se va muta aici. Contractul de asociere pentru administrarea în comun a CMF, de către Primăria Craiova și RAADPFL Craiova încetează și odată cu el și contractele chiriașilor, spun reprezentanții administrației locale. Totodată, Centrul de Dezvoltare Tehnologică și Excelența în Afaceri, precum și Centrul de Sprijin al IMM-urilor își vor schimba și ele destinația, urmând să fie ocupate, de asemenea,  din luna martie, tot de municipalitate.

Astăzi, reprezentanți ai Primăriei Craiova și ai RAADPFL Craiova s-au întâlnit cu chiriașii pentru o discuție privind mutarea. Aceștia au fost anunțați că până pe 10 ianuarie vor fi reziliate contractele, iar până pe 15 ianuarie trebuie sa se mute. Cei care au sedii de firme și afaceri soun că fizic nu vor avea timp să o facă, mai ales că nu au unde să se mute. Mulți spun că nu vor da curs ”invitației” de a părăsi incinta, ci vor aștepta ordinele de evacuare, apoi vor acționa primăria în instanță. Reamintim că primarul Craiovei declara, pe 26 noiembrie, în cadrul ședinței ordinare a CL Craiova, că niciun contract nu va fi reziliat. 

Primăria se va muta la Centrul Multifuncţional. S-a început deja mutarea arhivei în subsolul clădirii. Probabil ne vom muta în luna martie. Multe firme care aveau închiriate spaţii acolo vor pleca deoarece le expiră contractele. Vorbim despre etajele 1 şi parter. Nu va fi reziliat niciun contract, ci vorbim doar de contracte care se încheie şi nu vor mai fi prelungite. Firmele au suficient timp să găsească soluţii alternative“, a declarat Olguţa Vasilescu, în cadrul şedinţei de consiliu, desfăşurată la sfârșitul lunii trecute.

După întâlnirea de azi cu chiriașii și analizarea situației, reprezentanții municipalității și-au dat seama că nu pot asigura fondurile necesare compartimentării spațiilor pentru a adăposti birourile, întrucât bugetul pe 2021 nu este gata. Cel puțin, asta spune viceprimarul Aurelia Filip, astfel încât, în notificările care vor fi transmise chiriașilor, data până la care mai pot funcționa acolo va fi 15 februarie.

 Din martie trebuie să ne mutăm pentru că în cele două clădiri din centru ale primăriei intră constructorul pentru lucrări. Însă, ne trebuie o perioadă tampon, de amenajare, de compartimentare, de aceea chiriașii trebuie să se mute mai devreme”, a explicat, pentru Ziarul de Craiova, viceprimarul Aurelia Filip. Potrivit acesteia, toate registraturile vor fi la parterul CMF, cu ghișeele aferente, cu spații dedicate unde cetățenii pot completa formularele sau cererile de care au nevoie. La etajele 1 și 2 vor fi direcțiile.

Vom ocupa și Centrul de Excelență în Afaceri și pe cel de Sprijin al IMM-urilor, dar din martie, pentru că contractele celor de acolo expiră în mare parte în martie”, a mai spus Filip.

Asocierea pentru administrarea în comun a CMF, între municipiul Craiova, prin Consiliul Local, și RAADPFL Craiova, s-a făcut prin Hotărârea Consiliului Local Municipal nr. 594/31.10.2013 și era valabilă până 2019. Centrul Multifuncțional a fost dat în folosință în 2014 și a fost realizat cu fonduri europene, investițiile ridicându-se la circa 14 milioane de euro.

Pavilionului Central CMF este o clădire amplă, având un regim S+P+2E, ajungând la înălțimea de 27 m având forma circulară cu diametrul de 80 m. Cupola, care formeaza acoperi­sul cladirii, a fost executată din 375 tone metal, are o suprafata a invelitorii de 3.650 m2, din care 1.550 m2 sunt din sticla. Clădirea adăpostește 23 spații destinate birourilor, spații expoziționale, 4 săli de conferință și alte spații cu destinații diferite. Circulația vizitatorilor este asigurată de 6 scări și 4 lifturi panoramice, personalul administrativ și clienții folosesc două lifturi cu capacitatea de 8 persoane fiecare, 4 scări secundare și două lifturi de marfă cu o capacitate de 2 tone. La subsolul cladirii se regaseste un adapost de protectie civila, cu o suprafata de 139 mp si o capacitate de 138 de persoane.

În jurul cladirii există spații de depozitare de 2.860 metri patrati; spatii de parcare: 330 locuri in zona sud si 34 locuri in zona nord; spatii verzi: 11.000 metri patrati; alei carosabile si pietonale de acces in incinta si in cladire.

Adauga comentariu