USR Dolj s-a trezit indignat pe Primăria Craiova și-un pic pe CJ Dolj, din cauza DX Craiova-Pitești

Cetățenii care locuiesc la limita localităților Craiova și Ghercești, pe o tarla, vor rămâne izolați de municipiu pentru că în studiul de fezabilitate al Drumului Expres Craiova-Pitești nu a fost prevăzută o cale de acces către oraș pentru această zonă a Tronsonului I. Proprietarii au mers la ușile instituțiilor din județ și n-au aflat altceva decât cum e să simtă pe propria piele cum e cu datul din umeri. Asta în vreme ce foștii și actualii decidenți sunt ocupați cu zicala ”ba pe-a mă-tii”. Să nu uităm disputele dintre actualul ministru al Transporturilor, pesedistul Sorin Grindeanu, și fostul ministru, useristul Cătălin Drulă, privind construirea drumului Craiova - Lugoj și nu numai. USR Dolj sare acum la gâtul Primăriei Craiova despre care spune că e vinovată în mare parte, pentru că nu a prevăzut situația și nici nu are o soluție pentru ca proprietățile aflate în zona Străzii Teilor din Craiova să rămâne conectate cu orașul, unde plătesc taxele și impozitele, după ce Tronsonul I va fi gata. ”Studiul de Fezabilitate s-a făcut pe genunchi, fără a cuprinde și o cale de acces pentru locuitorii de pe Tarlaua 74”, arată cu degetul useriștii doljeni, într-un comunicat de presă. Să nu uităm că, mai alaltăieri, Grindeanu și Olguța Vasilescu s-au întâlnit pe drumul Craiova - Pitești.

Revenind la problema craiovenilor, după un an de corespondențe scrise cu Primăria Craiova, Consiliul Județean Dolj, Primăria Ghercești, Inspectoratul de Stat în Construcții, CNAIR și DRDP și constructorul drumului, încă nu s-a găsit o rezolvare a situației, iar ”Primăria Craiova, unde oamenii plătesc taxe și impozite, spune că nu există nicio soluție viabilă pentru ei”. 

Compania Națională a Drumurilor admite că așa stă situația, însă susține că există o cale alternativă prin care se poate face totuși legătura cu orașul. Însă USR Dolj o contrazice:

Aceasta este o minciună, de fapt, pentru că nu există niciun drum amenajat pe care oamenii să poată ajunge în Craiova. În studiul de fezabilitate al Tronsonului I din Drumul Expres nu a fost menţionată această stradă. În consecință, constructorul nu a gândit o cale de acces și nici nu ia în calcul posibilitatea de a aloca fonduri pentru o variantă ocolitoare, tocmai din cauză că proiectul nu a fost prevăzut în studiu. Singura alternativă de acces a oamenilor de acolo către oraș rămâne drumul de exploatare agricolă DE167, un drum amenajat chiar de către locuitorii zonei, însă drumul respectiv nu există nici pe hărți și nici în documente. În plus, el nu este practicabil, dacă plouă sau ninge, deci accesul e condiționat în permanență de condițiile meteorogice. În consecință, acolo nu poate ajunge nici Salvarea, nici Salubritatea, nici Poșta”, susține USR Dolj, care își exprimă ”indignarea cu privire la situația oamenilor care locuiesc în zona menționată” și cere Primăriei Craiova și Consiliului Județean Dolj ”să găsească metoda legală pentru ca situația să se rezolve cât mai repede și să se evite izolarea oamenilor de orașul în bugetul căruia se duc taxele și impozitele lor”. 

Reprezentanții Primăriei Craiova susțin, la rândul lor, că și-au dat tot interesul pentru a găsi o soluție, dar ”situația este foarte delicată”. Asta pentru că proprietățile sunt situate la limita administrativ-teritorială dintre municipiul Craiova și comuna Ghercești, iar Primăria Craiova nu ar deține în zonă terenuri pe care să poată fi amenajat un drum de acces. Conform celor de la Primăria Craiova, instituția a propus, printre altele, ca Romsilva să defrișeze o porțiune de pădure care aparține Craiovei, pe care să facă stradă, însă nu ar fi primit un răspuns. Totodată, a propus și UAT Ghercești să-i cedeze teren pe care să-l asfalteze, însă nici asta nu s-ar fi concretizat. De menționat că primarul Craiovei și cel al Gherceștiului sunt colegi de partid, iar o soluție pentru oamenii aflați la mijloc ar trebui găsită mai ușor.

Până una, alta ”norocul” cetățenilor este că lucrările la Tronsonul I înaintează greu și mai există șase să fie găsită o soluție înainte ca drumul să blocheze complet accesul lor către oraș.

Adauga comentariu